Διατροφή

Τα ροφήματα διαίτης μπορούν να συμβάλλουν στην απώλεια βάρους

Τα ροφήματα διαίτης μπορούν να συμβάλλουν στην απώλεια βάρους

Για πρώτη φορά οι επιστήμονες συνέκριναν την επίδραση που έχει στο σωματικό βάρος η κατανάλωση ροφημάτων με ολιγοθερμιδικά γλυκαντικά, σε σχέση με το νερό, και βρήκαν ότι τα ροφήματα και αναψυκτικά διαίτης/light μπορούν να αποτελέσουν μέρος μιας δίαιτας απώλειας βάρους συμβάλλοντας στο αδυνάτισμα!

Η μελέτη πραγματοποιήθηκε από το Πανεπιστήμιο του Κολοράντο και δημοσιεύθηκε πρόσφατα στο επιστημονικό περιοδικό Obesity. Στη μελέτη συμμετείχαν 303 υγιείς άντρες και γυναίκες, οι οποίοι χωρίστηκαν σε δύο ομάδες. Και οι δύο ομάδες ακολούθησαν το ίδιο πρόγραμμα διατροφής και σωματικής δραστηριότητας, ωστόσο, η πρώτη ομάδα επιτρεπόταν, παράλληλα με το νερό, να καταναλώνει ροφήματα που περιέχουν γλυκαντικά με λίγες ή μηδενικές θερμίδες, όπως τα αναψυκτικά light και το κρύο τσάι χωρίς ζάχαρη, ενώ η δεύτερη ομάδα μπορούσε να πίνει μόνο νερό.

Μετά από διάστημα 12 εβδομάδων, τα άτομα που επιτρέπονταν να καταναλώνουν ροφήματα διαίτης – με χαμηλές ή καθόλου θερμίδες – παράλληλα με το νερό, έχασαν 44% περισσότερο βάρος (κατά μέσο όρο 5.95 κιλά), συγκριτικά με εκείνους που έπιναν μόνο νερό και έχασαν κατά μέσο όρο 4.09 κιλά. Επιπλέον, όσοι κατανάλωναν αναψυκτικά διαίτης ένιωθαν σε στατιστικώς σημαντικά μικρότερο βαθμό το αίσθημα της πείνας.

Τα light αναψυκτικά «χωράνε» στη δίαιτα

Αντίστοιχα ήταν τα ευρύματα και σε παλαιότερες μελέτες που δημοσιεύθηκαν τα έτη 2012 και 2013 στο επιστημονικό περιοδικό American Journal of Clinical Nutrition, και οι οποίες έδειξαν ότι όσοι συμπεριλάμβαναν ροφήματα διαίτης σε μία διατροφή απώλειας βάρους είχαν περισσότερες πιθανότητες να μειώσουν εμφανώς το βάρος τους, συγκριτικά με αυτούς που καταναλώνουν μόνο νερό, ενώ παράλληλα φάνηκε ότι οι πρώτοι στρέφονται λιγότερο συχνά στην κατανάλωση γλυκισμάτων.

Οι μελέτες αυτές έρχονται να απαντήσουν στο ερώτημα πολλών διαιτώμενων αν μπορούν να καταναλώσουν light ροφήματα και αναψυκτικά όταν ακολουθούν μία δίαιτα αδυνατίσματος, πάντα βέβαια παράλληλα με το νερό που αποτελεί την πρώτη επιλογή ενυδάτωσης.

Σϋμφωνα με τους ερευνητές των παραπάνω μελετών, τα ροφήματα – αναψυκτικά με ολιγοθερμιδικά γλυκαντικά, ενδεχομένως λόγω του ότι ικανοποιούν την επιθυμία για γλυκιά γεύση και προκαλούν μεγαλύτερη αίσθηση ικανοποίησης ή/ και κορεσμού, μπορούν να παίξουν έναν επικουρικό ρόλο σε ένα πρόγραμμα απώλειας βάρους αρκεί να καταναλώνονται με μέτρο στα πλαίσια μιας ισορροπημένης διατροφής και ενός ενεργού τρόπου ζωής γενικότερα.

Διατροφή

07.06.2026

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης

Η παραγωγή της επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες, όπως η ηλικία, ο ύπνος η σωματική δραστηριότητα, η κληρονομικότητα

06.06.2026

Δείτε ποια είναι τα σνακ που πρέπει να επιλέγουν όσοι έχουν διαβήτη

Τροφές πλούσιες σε υδατάνθρακες μπορεί να προκαλέσουν γρήγορη αύξηση του σακχάρου στο αίμα

H μαύρη σοκολάτα ενδέχεται να επιβραδύνει τη γήρανση: Τα αποκαλυπτικά ευρήματα για την ουσία θεοβρομίνη
03.06.2026

H μαύρη σοκολάτα ενδέχεται να επιβραδύνει τη γήρανση: Τα αποκαλυπτικά ευρήματα για την ουσία θεοβρομίνη

Ανακλήθηκε σαλάτα του Μπαρμπαστάθη: Αυστηρή προειδοποίηση από τον ΕΦΕΤ – Δείτε ποια είναι
03.06.2026

Ανακλήθηκε σαλάτα του Μπαρμπαστάθη: Αυστηρή προειδοποίηση από τον ΕΦΕΤ – Δείτε ποια είναι

«Αποδείξεις» για εμβολιασμό κρέατος κυκλοφορούν στα social media
03.06.2026

«Αποδείξεις» για εμβολιασμό κρέατος κυκλοφορούν στα social media

Δείτε ποια είναι τα οκτώ τρόφιμα που δεν έχουν ημερομηνία λήξης
02.06.2026

Δείτε ποια είναι τα οκτώ τρόφιμα που δεν έχουν ημερομηνία λήξης

Δεν θέλει κόπο… θέλει τρόπο: Οι 7 ασκήσεις που καίνε περισσότερες θερμίδες από όσο φαντάζεστε
02.06.2026

Δεν θέλει κόπο… θέλει τρόπο: Οι 7 ασκήσεις που καίνε περισσότερες θερμίδες από όσο φαντάζεστε

Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα: Νέα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι δεν είναι όλα το ίδιο «ανθυγιεινά»
31.05.2026

Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα: Νέα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι δεν είναι όλα το ίδιο «ανθυγιεινά»

«Μην φάτε αυτά τα ψάρια εάν τα αλιεύσετε»: Το μήνυμα της WWF σε Έλληνες ψαράδες και καταναλωτές
31.05.2026

«Μην φάτε αυτά τα ψάρια εάν τα αλιεύσετε»: Το μήνυμα της WWF σε Έλληνες ψαράδες και καταναλωτές

Αλλεργία στο κρέας: Πώς τα τσιμπούρια ενεργοποιούν το σύνδρομο Alpha-Gal
28.05.2026

Αλλεργία στο κρέας: Πώς τα τσιμπούρια ενεργοποιούν το σύνδρομο Alpha-Gal

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Kαρδιά
3

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Φάρμακα
4

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Περισσότερα

08.06.2026

Το παράπονο της Νέλλης Γκίνη: «Αγάπησα και αγαπήθηκα πολύ αλλά δεν βρήκα το άλλο μου μισό» (βίντεο)

«Απ’ ότι φαίνεται δεν ήμουν κορίτσι για γάμο»

08.06.2026

Τι δείχνει η κατάρρευση του Κ.Έρικσεν για ΚΑΡΠΑ και απινιδωτές: Τι πρέπει να κάνετε σε τέτοια περιστατικά

Πώς λειτουργεί ένας απινιδωτής κατά τη διάρκεια ενός καρδιακού επεισοδίου

Εξέταση αίματος θα εντοπίζει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του πνεύμονα έως και 5 χρόνια πριν τη διάγνωση
08.06.2026

Εξέταση αίματος θα εντοπίζει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του πνεύμονα έως και 5 χρόνια πριν τη διάγνωση

Η Ρωσία ανέπτυξε νέο φάρμακο για τη διάγνωση και τη θεραπεία όγκων του εγκεφάλου
08.06.2026

Η Ρωσία ανέπτυξε νέο φάρμακο για τη διάγνωση και τη θεραπεία όγκων του εγκεφάλου

Mωρό σε πτήση κοιτά με «κατανυκτικό» ύφος άνδρα που του κάνει γκριμάτσες – Δείτε το βίντεο
07.06.2026

Mωρό σε πτήση κοιτά με «κατανυκτικό» ύφος άνδρα που του κάνει γκριμάτσες – Δείτε το βίντεο

Μην τα αγνοήσετε: Αυτά είναι τα έξι συμπτώματα του καρκίνου της μήτρας
07.06.2026

Μην τα αγνοήσετε: Αυτά είναι τα έξι συμπτώματα του καρκίνου της μήτρας

Νέα μελέτη: Η σεμαγλουτίδη βελτιώνει την ποιότητα ζωής σε ασθενείς με χρόνια νεφρική νόσο και διαβήτη τύπου 2
07.06.2026

Νέα μελέτη: Η σεμαγλουτίδη βελτιώνει την ποιότητα ζωής σε ασθενείς με χρόνια νεφρική νόσο και διαβήτη τύπου 2

Σπουδαίο ιατρικό επίτευγμα: Σχεδιάστηκε το πρώτο εμβόλιο με Αl – Σε ποια άτομα χορηγήθηκε
07.06.2026

Σπουδαίο ιατρικό επίτευγμα: Σχεδιάστηκε το πρώτο εμβόλιο με Αl – Σε ποια άτομα χορηγήθηκε

Επιστήμονες ανέπτυξαν αντι-ιική τσίχλα που μειώνει έως και 95% τους ιούς της γρίπης και του έρπητα
07.06.2026

Επιστήμονες ανέπτυξαν αντι-ιική τσίχλα που μειώνει έως και 95% τους ιούς της γρίπης και του έρπητα

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης
07.06.2026

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης