Διατροφή

Η κατανάλωση πολλών πρωτεϊνών προλαμβάνει το εγκεφαλικό

Η κατανάλωση πολλών πρωτεϊνών προλαμβάνει το εγκεφαλικό

Μια διατροφή πλούσια σε πρωτεΐνες μειώνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου, σύμφωνα με κινεζική μελέτη που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό έντυπο Neurology.

Μάλιστα, η μείωση του κινδύνου είναι μεγαλύτερη, όταν οι επιπλέον πρωτεΐνες είναι ζωικής προέλευσης, συγκριτικά με τη μείωση που επιτυγχάνεται με τις φυτικές πρωτεΐνες. Βέβαια, θα πρέπει να επισημανθεί ότι οι ζωικές πρωτεΐνες δεν πρέπει να ταυτίζονται πάντα με κρέας, αφού η αυξημένη κατανάλωση κόκκινου κρέατος οδηγεί σε αύξηση του κινδύνου για εγκεφαλικό επεισόδιο.

Ερευνητές της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου του Ναντζίνγκ, με επικεφαλής τον Δρ Ξινφένγκ Λίου, αξιολόγησαν όλες τις δημοσιευμένες έρευνες -συνολικά επτά- για τη σχέση πρωτεϊνών και εγκεφαλικού επεισοδίου, οι οποίες αφορούσαν 255.000 άτομα από τις ΗΠΑ, την Ιαπωνία, και τη Σουηδία, για μια περίοδο τουλάχιστον δέκα ετών.

Από την επεξεργασία των δεδομένων διαπιστώθηκε ότι, όσοι περιλάμβαναν πολλές πρωτεΐνες στη διατροφική τους καθημερινότητα, τρώγοντας κυρίως ψάρια και όχι κόκκινο κρέας, είχαν 20% μικρότερο κίνδυνο να υποστούν εγκεφαλικό επεισόδιο, συγκριτικά με εκείνους που δεν περιλάμβαναν επαρκείς ποσότητες πρωτεϊνών στο διαιτολόγιο τους.

Η ποσότητα της πρωτεΐνης που χρειάζεται να καταναλώνει κανείς καθημερινά για να έχει μειωμένο κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου, καθορίστηκε στα περίπου 20 γραμμάρια. Για κάθε 20 πρόσθετα γραμμάρια πρωτεϊνών που καταναλώνει κανείς ημερησίως, ο κίνδυνος μειώνεται κατά 26%.

Η μείωση του κινδύνου εξακολουθούσε να ισχύει ακόμη και όταν οι επιστήμονες συνεκτίμησαν παράγοντες όπως, η υπερχοληστερολαιμία, ή το κάπνισμα.

«Αν όλοι έτρωγαν περισσότερες πρωτεΐνες, αυτό θα μεταφραζόταν σε τουλάχιστον 1,4 εκατομμύρια λιγότερους θανάτους από εγκεφαλικό επεισόδιο παγκοσμίως κάθε χρόνο, συν τις μειωμένες αναπηρίες για τον ίδιο λόγο. Το ‘μυστικό’ είναι να αντικαταστήσει κανείς το κόκκινο κρέας με άλλες πηγές πρωτεϊνών, όπως τα ψάρια.», εξηγεί ο Δρ Λίου.

Οι πρωτεΐνες μειώνουν την αρτηριακή πίεση και αυτό πιθανώς εξηγεί εν μέρει την προστατευτική δράση τους στην περίπτωση του εγκεφαλικού επεισοδίου.

Οι Κινέζοι επιστήμονες επεσήμαναν πάντως πως χρειάζονται περαιτέρω μεγαλύτερες έρευνες πάνω στο ζήτημα, προτού υιοθετηθούν οι σχετικές ιατρικές συστάσεις, αν και τα έως τώρα ευρήματα φαίνονται πειστικά.

Ο Δρ Αρτούτο Ταμάγιο του Πανεπιστημίου της Μανιτόμπα στον Καναδά, αντιτείνει πάντως ότι μια κυρίως φυτοφαγική μεσογειακή διατροφή, όπως η Κρητική, με δημητριακά ολικής άλεσης, ελαιόλαδο, ψάρια, φρούτα, λαχανικά και λίγο κόκκινο κρέας, είναι κατάλληλη για τη μείωση του καρδιαγγειακού κινδύνου.

Διατροφή

11.08.2026

Είσαι 30άρης; – Οι 4 συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσεις τώρα για να είσαι πιο υγιής στα 45

Ύπνος, άσκηση, προληπτικές εξετάσεις και σωστή διατροφή μπορούν να αποτελέσουν τη βάση για ένα πιο δυνατό σώμα τα επόμενα χρόνια

11.08.2026

Πέντε τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της «κακής» χοληστερίνης

Από τη βρώμη και τα όσπρια μέχρι τα λιπαρά ψάρια, τους ξηρούς καρπούς και το αβοκάντο

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση
08.08.2026

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»
08.08.2026

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»

Αυτά είναι τα φρούτα και τα λαχανικά του Αυγούστου: Οι εποχικές επιλογές που πρέπει να βάλετε στο τραπέζι σας
07.08.2026

Αυτά είναι τα φρούτα και τα λαχανικά του Αυγούστου: Οι εποχικές επιλογές που πρέπει να βάλετε στο τραπέζι σας

Τηγανητά αυγά χωρίς πολλές θερμίδες: Τα λάθη που αυξάνουν το λάδι και οι λύσεις
07.08.2026

Τηγανητά αυγά χωρίς πολλές θερμίδες: Τα λάθη που αυξάνουν το λάδι και οι λύσεις

Γιατί οι αντζούγιες θεωρούνται «υπερτροφή» – Τα σημαντικά οφέλη για την υγεία
25.07.2026

Γιατί οι αντζούγιες θεωρούνται «υπερτροφή» – Τα σημαντικά οφέλη για την υγεία

Personal trainer αποκαλύπτει: Αυτό είναι το λάθος με τα παπούτσια που αυξάνει τον κίνδυνο τραυματισμών
16.07.2026

Personal trainer αποκαλύπτει: Αυτό είναι το λάθος με τα παπούτσια που αυξάνει τον κίνδυνο τραυματισμών

Το τρόφιμο που «χτίζει» γερά οστά και μειώνει τον κίνδυνο καταγμάτων
15.07.2026

Το τρόφιμο που «χτίζει» γερά οστά και μειώνει τον κίνδυνο καταγμάτων

Το κόκκινο φρούτο που μπορεί να μειώσει την πίεση και να βελτιώσει την ευαισθησία στην ινσουλίνη
15.07.2026

Το κόκκινο φρούτο που μπορεί να μειώσει την πίεση και να βελτιώσει την ευαισθησία στην ινσουλίνη

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Φάρμακα
3

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Kαρδιά
4

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Περισσότερα

12.08.2026

Κύβος του Ρούμπικ: Το παιχνίδι που «γυμνάζει» το παιδικό μυαλό – 10 λόγοι για να τον δοκιμάσουν

Από τη συγκέντρωση και τη μνήμη μέχρι την επίλυση προβλημάτων και τον συντονισμό χεριών και ματιών

12.08.2026

Κύβος του Ρούμπικ: Το παιχνίδι που «γυμνάζει» το παιδικό μυαλό – 10 λόγοι για να τον δοκιμάσουν

Από τη συγκέντρωση και τη μνήμη μέχρι την επίλυση προβλημάτων και τον συντονισμό χεριών και ματιών

Καρδιολόγοι αποκαλύπτουν: Αυτές είναι οι 5 απλές συνήθειες που προστατεύουν την καρδιά
12.08.2026

Καρδιολόγοι αποκαλύπτουν: Αυτές είναι οι 5 απλές συνήθειες που προστατεύουν την καρδιά

Ο επικεφαλής των υπηρεσιών Υγείας των ΗΠΑ (CDC) παραδέχθηκε ενόρκως ότι απέκρυπταν τις παρενέργειες των εμβολίων!
12.08.2026

Ο επικεφαλής των υπηρεσιών Υγείας των ΗΠΑ (CDC) παραδέχθηκε ενόρκως ότι απέκρυπταν τις παρενέργειες των εμβολίων!

Ασβαγκάντα: Η φυσική δύναμη που ανεβάζει τη διάθεση, μειώνει το άγχος και επαναφέρει την εσωτερική ισορροπία
12.08.2026

Ασβαγκάντα: Η φυσική δύναμη που ανεβάζει τη διάθεση, μειώνει το άγχος και επαναφέρει την εσωτερική ισορροπία

Είσαι 30άρης; – Οι 4 συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσεις τώρα για να είσαι πιο υγιής στα 45
11.08.2026

Είσαι 30άρης; – Οι 4 συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσεις τώρα για να είσαι πιο υγιής στα 45

Η σειρά γέννησης μπορεί να επηρεάζει την υγεία: Τι έδειξε έρευνα σε 10 εκατ. ανθρώπους
11.08.2026

Η σειρά γέννησης μπορεί να επηρεάζει την υγεία: Τι έδειξε έρευνα σε 10 εκατ. ανθρώπους

Πέντε τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της «κακής» χοληστερίνης
11.08.2026

Πέντε τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της «κακής» χοληστερίνης

Υπνική άπνοια: Τι αποκαλύπτουν οι τελευταίες μελέτες για το ροχαλητό
11.08.2026

Υπνική άπνοια: Τι αποκαλύπτουν οι τελευταίες μελέτες για το ροχαλητό

Άννα Κορακάκη: Η συγκινητική ανάρτηση από την Ελληνίδα Ολυμπιονίκη – Αποκάλυψε το σπουδαιότερο «μετάλλιό» της
09.08.2026

Άννα Κορακάκη: Η συγκινητική ανάρτηση από την Ελληνίδα Ολυμπιονίκη – Αποκάλυψε το σπουδαιότερο «μετάλλιό» της