Διατροφή

Οι χορτοφαγικές δίαιτες συνδέονται με χαμηλότερους δείκτες υγείας

Οι χορτοφαγικές δίαιτες συνδέονται με χαμηλότερους δείκτες υγείας

Οι χορτοφάγοι συνήθως εμφανίζονται απόλυτα σίγουροι, ότι τα διατροφικά προγράμματα που ακολουθούν έχουν περισσότερα πλεονεκτήματα για την υγεία τους, συγκριτικά με εκείνους που καταναλώνουν κρέας.

Όπως όμως υποστηρίζει πρόσφατη έρευνα, οι χορτοφαγικές δίαιτες συνδέονται με χαμηλότερους δείκτες υγείας και ποιότητας ζωής.

Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, οι χορτοφάγοι επισκέπτονται το γιατρό τους πιο συχνά από εκείνους που τρώνε κρέας και είναι πιο επιρρεπείς σε αλλεργίες, εμφάνιση καρκίνου και προβλήματα ψυχικής υγείας.

Επίσης, οι ερευνητές αναφέρουν τεκμηριωμένα ότι όσοι δεν καταναλώνουν κρέας διατρέχουν διπλάσιο κίνδυνο εμφάνισης αλλεργιών και 50% αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης καρδιακών προσβολών και καρκίνου, αναφέρει δημοσίευμα του CBS Atlanta.

Επιπλέον, είναι πολύ πιο πιθανό να εμφανίσουν κατάθλιψη και άγχος.

Η ερευνητική ομάδα από την ιατρική σχολή του Graz στην Αυστρία, ωστόσο, αναφέρει ότι οι χορτοφάγοι είναι πιο υγιείς σε κάποιους άλλους τομείς: είναι πιο δραστήριοι και καταναλώνουν λιγότερο αλκοόλ.

Ακόμη, είναι λιγότερο πιθανό να καπνίζουν και έχουν την τάση να εμφανίζουν χαμηλότερο Δείκτη Μάζας Σώματος.
Η έρευνα του αυστριακού πανεπιστημίου αποκάλυψε ακόμη ότι οι άνθρωποι υψηλού κοινωνικο-οικονομικού επιπέδου τείνουν να είναι χορτοφάγοι.

Επιπλέον, τα αποτελέσματα της έρευνας έρχονται σε αντίθεση με προηγούμενες μελέτες, που ανέφεραν ότι το κόκκινο κρέας συνδέεται με μια σειρά προβλημάτων υγείας, συμπεριλαμβανομένου του καρκίνου στο έντερο.

Για το λόγο αυτό, οι ερευνητές καταλήγουν στο συμπέρασμα πως πρέπει να γίνουν περαιτέρω μελέτες, για να επιβεβαιωθούν τα ευρήματά τους.

«Η μελέτη μας έδειξε ότι οι αυστριακοί ενήλικες που ακολουθούν χορτοφαγικές δίαιτες είναι λιγότερο υγείες (σε ό,τι αφορά την εμφάνιση καρκίνου, αλλεργιών και ψυχικών διαταραχών), έχουν χαμηλότερη ποιότητα ζωής και λαμβάνουν περισσότερη ιατρική φροντίδα» καταλήγει το δημοσίευμα.

Διατροφή

07.06.2026

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης

Η παραγωγή της επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες, όπως η ηλικία, ο ύπνος η σωματική δραστηριότητα, η κληρονομικότητα

06.06.2026

Δείτε ποια είναι τα σνακ που πρέπει να επιλέγουν όσοι έχουν διαβήτη

Τροφές πλούσιες σε υδατάνθρακες μπορεί να προκαλέσουν γρήγορη αύξηση του σακχάρου στο αίμα

H μαύρη σοκολάτα ενδέχεται να επιβραδύνει τη γήρανση: Τα αποκαλυπτικά ευρήματα για την ουσία θεοβρομίνη
03.06.2026

H μαύρη σοκολάτα ενδέχεται να επιβραδύνει τη γήρανση: Τα αποκαλυπτικά ευρήματα για την ουσία θεοβρομίνη

Ανακλήθηκε σαλάτα του Μπαρμπαστάθη: Αυστηρή προειδοποίηση από τον ΕΦΕΤ – Δείτε ποια είναι
03.06.2026

Ανακλήθηκε σαλάτα του Μπαρμπαστάθη: Αυστηρή προειδοποίηση από τον ΕΦΕΤ – Δείτε ποια είναι

«Αποδείξεις» για εμβολιασμό κρέατος κυκλοφορούν στα social media
03.06.2026

«Αποδείξεις» για εμβολιασμό κρέατος κυκλοφορούν στα social media

Δείτε ποια είναι τα οκτώ τρόφιμα που δεν έχουν ημερομηνία λήξης
02.06.2026

Δείτε ποια είναι τα οκτώ τρόφιμα που δεν έχουν ημερομηνία λήξης

Δεν θέλει κόπο… θέλει τρόπο: Οι 7 ασκήσεις που καίνε περισσότερες θερμίδες από όσο φαντάζεστε
02.06.2026

Δεν θέλει κόπο… θέλει τρόπο: Οι 7 ασκήσεις που καίνε περισσότερες θερμίδες από όσο φαντάζεστε

Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα: Νέα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι δεν είναι όλα το ίδιο «ανθυγιεινά»
31.05.2026

Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα: Νέα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι δεν είναι όλα το ίδιο «ανθυγιεινά»

«Μην φάτε αυτά τα ψάρια εάν τα αλιεύσετε»: Το μήνυμα της WWF σε Έλληνες ψαράδες και καταναλωτές
31.05.2026

«Μην φάτε αυτά τα ψάρια εάν τα αλιεύσετε»: Το μήνυμα της WWF σε Έλληνες ψαράδες και καταναλωτές

Αλλεργία στο κρέας: Πώς τα τσιμπούρια ενεργοποιούν το σύνδρομο Alpha-Gal
28.05.2026

Αλλεργία στο κρέας: Πώς τα τσιμπούρια ενεργοποιούν το σύνδρομο Alpha-Gal

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Kαρδιά
3

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Φάρμακα
4

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Περισσότερα

09.06.2026

Έρευνα-σοκ από Ν.Κορέα: «Τα εμβόλια mRNA κατά του κορωνοϊού “εκτόξευσαν” τις εμφανίσεις καρκίνων»!

Αναφέρονται διαφοροποιήσεις ανάλογα με το είδος του εμβολίου και τα δημογραφικά χαρακτηριστικά των συμμετεχόντων

09.06.2026

Οι κίνδυνοι για την υγεία σας από τη μη συντήρηση του κλιματιστικού

Τι γίνεται με τη νόσο των Λεγεωνάριων;

Επιστήμονες στη Δανία δημιουργούν εξέταση αίματος για την ανίχνευση πολλών μορφών καρκίνου
09.06.2026

Επιστήμονες στη Δανία δημιουργούν εξέταση αίματος για την ανίχνευση πολλών μορφών καρκίνου

Το παράπονο της Νέλλης Γκίνη: «Αγάπησα και αγαπήθηκα πολύ αλλά δεν βρήκα το άλλο μου μισό» (βίντεο)
08.06.2026

Το παράπονο της Νέλλης Γκίνη: «Αγάπησα και αγαπήθηκα πολύ αλλά δεν βρήκα το άλλο μου μισό» (βίντεο)

Τι δείχνει η κατάρρευση του Κ.Έρικσεν για ΚΑΡΠΑ και απινιδωτές: Τι πρέπει να κάνετε σε τέτοια περιστατικά
08.06.2026

Τι δείχνει η κατάρρευση του Κ.Έρικσεν για ΚΑΡΠΑ και απινιδωτές: Τι πρέπει να κάνετε σε τέτοια περιστατικά

Εξέταση αίματος θα εντοπίζει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του πνεύμονα έως και 5 χρόνια πριν τη διάγνωση
08.06.2026

Εξέταση αίματος θα εντοπίζει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του πνεύμονα έως και 5 χρόνια πριν τη διάγνωση

Η Ρωσία ανέπτυξε νέο φάρμακο για τη διάγνωση και τη θεραπεία όγκων του εγκεφάλου
08.06.2026

Η Ρωσία ανέπτυξε νέο φάρμακο για τη διάγνωση και τη θεραπεία όγκων του εγκεφάλου

Mωρό σε πτήση κοιτά με «κατανυκτικό» ύφος άνδρα που του κάνει γκριμάτσες – Δείτε το βίντεο
07.06.2026

Mωρό σε πτήση κοιτά με «κατανυκτικό» ύφος άνδρα που του κάνει γκριμάτσες – Δείτε το βίντεο

Μην τα αγνοήσετε: Αυτά είναι τα έξι συμπτώματα του καρκίνου της μήτρας
07.06.2026

Μην τα αγνοήσετε: Αυτά είναι τα έξι συμπτώματα του καρκίνου της μήτρας

Νέα μελέτη: Η σεμαγλουτίδη βελτιώνει την ποιότητα ζωής σε ασθενείς με χρόνια νεφρική νόσο και διαβήτη τύπου 2
07.06.2026

Νέα μελέτη: Η σεμαγλουτίδη βελτιώνει την ποιότητα ζωής σε ασθενείς με χρόνια νεφρική νόσο και διαβήτη τύπου 2