Διατροφή

Υπάρχει τρόπος να μειώσω εύκολα την ζάχαρη στην διατροφή μου;

Υπάρχει τρόπος να μειώσω εύκολα την ζάχαρη στην διατροφή μου;

Mπορεί να βγάλει κανείς κανείς τη ζάχαρη εντελώς από τη διατροφή του ή τουλάχιστον να τη μειώσει αποτελεσματικά; Σύμφωνα με ειδικούς διατροφολόγους τα πράγματα δεν… είναι τόσο δύσκολα, αρκεί να γίνει η αρχή.

Όσο ο οργανισμός αποτοξινώνεται από αυτήν, τόσο λιγότερο την έχει ανάγκη.

Οι μελέτες που έχουν πραγματοποιηθεί για τη σημασία της ζάχαρης στον οργανισμό έχουν δείξει ότι είναι απαραίτητη σε μικρές ποσότητες για τη φυσιολογική λειτουργία του, αλλά σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να υπερβαίνονται τα όρια που θεωρούνται ασφαλή για τον άνθρωπο.

Το τελευταίο επισημαίνεται σε πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Nature Communications, η οποία έδειξε ότι τα ποντίκια που κατά τη διάρκειά της κατανάλωναν ζάχαρη σε ποσότητα που θεωρείται ασφαλής για τον άνθρωπο παρουσίασαν τοξικά συμπτώματα και μειωμένο προσδόκιμο ζωής.

Τη μελέτη πραγματοποίησαν επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο Γιούτα, οι οποίοι υπέβαλαν τα ποντίκια σε ειδικό πρόγραμμα διατροφής με το 25% των θερμίδων να προέρχεται κυρίως από τη ζάχαρη.

Όπως εξηγούν στην έκθεσή τους, το ποσοστό αυτό ορίστηκε επειδή αποτελεί το ανώτατο όριο ασφάλειας για τον ανθρώπινο οργανισμό. Στο τέλος της μελέτης, η οποία είχε διάρκεια 32 εβδομάδων, οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι τα αρσενικά ποντίκια είχαν λιγότερους απογόνους κατά 25%, ενώ είχε μειωθεί ο πληθυσμός των θηλυκών κατά 35%.

Για να κάνουν πιο σαφή τη σημασία των αποτελεσμάτων της μελέτης τους, οι επιστήμονες τόνισαν ότι το παραπάνω ποσοστό (25%) είναι ίσο με την κατανάλωση τριών αναψυκτικών τη μέρα, χωρίς να περιλαμβάνει τη ζάχαρη που προέρχεται από τροφές όπως τα φρούτα.

Εκτός από την κατανάλωση γλυκών και χυμών, η ζάχαρη εισέρχεται στον οργανισμό καθημερινά μέσω του καφέ και άλλων ροφημάτων, καθώς επίσης από προϊόντα όπως οι έτοιμες σάλτσες.

Για να αποφύγει κανείς κάτι τέτοιο, ο ιδρυτής του κέντρου υγείας και ευεξίας Eleven Eleven στη Ν. Υόρκη, δρ Frank Lipman, συνιστά την κατανάλωση τριών μεγάλων ή πέντε μικρών γευμάτων της μέρα με πρωτεΐνες για να μην μειώνονται τα επίπεδα των σακχάρων στο αίμα και να αποφεύγεται η επιθυμία για γλυκό.

Επίσης, προτείνει τροφές στη φυσική τους μορφή, αφού οι επεξεργασμένες συνήθως περιέχουν ζάχαρη ή τεχνητά γλυκαντικά, αλλά και τη χρήση μπαχαρικών στο φαγητό, όπως ο κόλιανδρος, η κανέλα, το μοσχοκάρυδο, το κάρδαμο και το γαρίφαλο, τα οποία του δίνουν μαι πιο γλυκιά γεύση και μειώνουν την επιθυμία για ζάχαρη.

Διατροφή

07.06.2026

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης

Η παραγωγή της επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες, όπως η ηλικία, ο ύπνος η σωματική δραστηριότητα, η κληρονομικότητα

06.06.2026

Δείτε ποια είναι τα σνακ που πρέπει να επιλέγουν όσοι έχουν διαβήτη

Τροφές πλούσιες σε υδατάνθρακες μπορεί να προκαλέσουν γρήγορη αύξηση του σακχάρου στο αίμα

H μαύρη σοκολάτα ενδέχεται να επιβραδύνει τη γήρανση: Τα αποκαλυπτικά ευρήματα για την ουσία θεοβρομίνη
03.06.2026

H μαύρη σοκολάτα ενδέχεται να επιβραδύνει τη γήρανση: Τα αποκαλυπτικά ευρήματα για την ουσία θεοβρομίνη

Ανακλήθηκε σαλάτα του Μπαρμπαστάθη: Αυστηρή προειδοποίηση από τον ΕΦΕΤ – Δείτε ποια είναι
03.06.2026

Ανακλήθηκε σαλάτα του Μπαρμπαστάθη: Αυστηρή προειδοποίηση από τον ΕΦΕΤ – Δείτε ποια είναι

«Αποδείξεις» για εμβολιασμό κρέατος κυκλοφορούν στα social media
03.06.2026

«Αποδείξεις» για εμβολιασμό κρέατος κυκλοφορούν στα social media

Δείτε ποια είναι τα οκτώ τρόφιμα που δεν έχουν ημερομηνία λήξης
02.06.2026

Δείτε ποια είναι τα οκτώ τρόφιμα που δεν έχουν ημερομηνία λήξης

Δεν θέλει κόπο… θέλει τρόπο: Οι 7 ασκήσεις που καίνε περισσότερες θερμίδες από όσο φαντάζεστε
02.06.2026

Δεν θέλει κόπο… θέλει τρόπο: Οι 7 ασκήσεις που καίνε περισσότερες θερμίδες από όσο φαντάζεστε

Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα: Νέα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι δεν είναι όλα το ίδιο «ανθυγιεινά»
31.05.2026

Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα: Νέα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι δεν είναι όλα το ίδιο «ανθυγιεινά»

«Μην φάτε αυτά τα ψάρια εάν τα αλιεύσετε»: Το μήνυμα της WWF σε Έλληνες ψαράδες και καταναλωτές
31.05.2026

«Μην φάτε αυτά τα ψάρια εάν τα αλιεύσετε»: Το μήνυμα της WWF σε Έλληνες ψαράδες και καταναλωτές

Αλλεργία στο κρέας: Πώς τα τσιμπούρια ενεργοποιούν το σύνδρομο Alpha-Gal
28.05.2026

Αλλεργία στο κρέας: Πώς τα τσιμπούρια ενεργοποιούν το σύνδρομο Alpha-Gal

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Kαρδιά
3

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Φάρμακα
4

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Περισσότερα

08.06.2026

Εξέταση αίματος θα εντοπίζει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του πνεύμονα έως και 5 χρόνια πριν τη διάγνωση

Μελέτη εντόπισε 14 πρωτεΐνες στο αίμα που συνδέονται με φλεγμονώδες περιβάλλον στους πνεύμονες

08.06.2026

Η Ρωσία ανέπτυξε νέο φάρμακο για τη διάγνωση και τη θεραπεία όγκων του εγκεφάλου

Οι πρώτες προκλινικές δοκιμές εμφανίζονται ιδιαίτερα ενθαρρυντικές

Mωρό σε πτήση κοιτά με «κατανυκτικό» ύφος άνδρα που του κάνει γκριμάτσες – Δείτε το βίντεο
07.06.2026

Mωρό σε πτήση κοιτά με «κατανυκτικό» ύφος άνδρα που του κάνει γκριμάτσες – Δείτε το βίντεο

Μην τα αγνοήσετε: Αυτά είναι τα έξι συμπτώματα του καρκίνου της μήτρας
07.06.2026

Μην τα αγνοήσετε: Αυτά είναι τα έξι συμπτώματα του καρκίνου της μήτρας

Νέα μελέτη: Η σεμαγλουτίδη βελτιώνει την ποιότητα ζωής σε ασθενείς με χρόνια νεφρική νόσο και διαβήτη τύπου 2
07.06.2026

Νέα μελέτη: Η σεμαγλουτίδη βελτιώνει την ποιότητα ζωής σε ασθενείς με χρόνια νεφρική νόσο και διαβήτη τύπου 2

Σπουδαίο ιατρικό επίτευγμα: Σχεδιάστηκε το πρώτο εμβόλιο με Αl – Σε ποια άτομα χορηγήθηκε
07.06.2026

Σπουδαίο ιατρικό επίτευγμα: Σχεδιάστηκε το πρώτο εμβόλιο με Αl – Σε ποια άτομα χορηγήθηκε

Επιστήμονες ανέπτυξαν αντι-ιική τσίχλα που μειώνει έως και 95% τους ιούς της γρίπης και του έρπητα
07.06.2026

Επιστήμονες ανέπτυξαν αντι-ιική τσίχλα που μειώνει έως και 95% τους ιούς της γρίπης και του έρπητα

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης
07.06.2026

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης

Ελπίδα για εκατομμύρια ασθενείς: Ξεκινούν οι δοκιμές του πρώτου εμβολίου κατά του καρκίνου του πνεύμονα
06.06.2026

Ελπίδα για εκατομμύρια ασθενείς: Ξεκινούν οι δοκιμές του πρώτου εμβολίου κατά του καρκίνου του πνεύμονα

Βραζιλία: Πειραματικό φάρμακο για την παράλυση δείχνει πρώτα σημάδια αποκατάστασης του νωτιαίου μυελού
06.06.2026

Βραζιλία: Πειραματικό φάρμακο για την παράλυση δείχνει πρώτα σημάδια αποκατάστασης του νωτιαίου μυελού