Διατροφή

Τελικά πόσο καλό κάνουν τα ψάρια;

Τελικά πόσο καλό κάνουν τα ψάρια;

Tον περασμένο Δεκέμβριο, μεγάλη έρευνα που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό έντυπο The Journal of Nutrition, ανέτρεψε την παγιωμένη αντίληψη ότι μια πλούσια σε ψάρια διατροφή μπορεί να βελτιώσει τη γνωστική λειτουργία του εγκεφάλου, στην τρίτη ηλικία.

Αλλά, στο πρώτο τεύχος του Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics για το 2014, μια νέα έρευνα αποκαθιστά τη φήμη των ψαριών καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι τα ιχθυέλαια είναι η απόλυτη πηγή πολυακόρεστων λιπαρών οξέων.

Σύμφωνα με την Αμερικανική Ακαδημία Διατροφής και Διαιτολογίας, τα διατροφικά λιπαρά για έναν υγιή ενήλικα θα πρέπει να του παρέχουν το 20% με 35% της ενέργειας που χρειάζεται, με αυξημένη κατανάλωση n-3 πολυακόρεστων λιπαρών οξέων και περιορισμένο των κορεσμένων και trans λιπαρών.

Τα ω-3 λιπαρά οξέα που περιέχουν τα ψάρια EPA (εικοσιπεντανοϊκό οξύ) και DHA (δοκοσαεξανοϊκό οξύ), δεν παράγονται από τον ανθρώπινο οργανισμό, άρα πρέπει να προσλαμβάνονται μέσω της διατροφής.

Πολλοί άνθρωποι παίρνουν ω-3 λιπαρά οξέα από φυτικές πηγές, όπως τα καρύδια και ο λιναρόσπορος, αλλά αυτός ο τύπος «καλού» λιπαρού, το α-λινολενικό οξύ, μετατρέπεται εν μέρει μόνο σε EPA και DHA από τον οργανισμό μας. Επίσης, δεν έχει μελετηθεί τόσο πολύ όσο τα ω-3 λιπαρά οξέα των ψαριών.

Διατροφή

07.06.2026

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης

Η παραγωγή της επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες, όπως η ηλικία, ο ύπνος η σωματική δραστηριότητα, η κληρονομικότητα

06.06.2026

Δείτε ποια είναι τα σνακ που πρέπει να επιλέγουν όσοι έχουν διαβήτη

Τροφές πλούσιες σε υδατάνθρακες μπορεί να προκαλέσουν γρήγορη αύξηση του σακχάρου στο αίμα

H μαύρη σοκολάτα ενδέχεται να επιβραδύνει τη γήρανση: Τα αποκαλυπτικά ευρήματα για την ουσία θεοβρομίνη
03.06.2026

H μαύρη σοκολάτα ενδέχεται να επιβραδύνει τη γήρανση: Τα αποκαλυπτικά ευρήματα για την ουσία θεοβρομίνη

Ανακλήθηκε σαλάτα του Μπαρμπαστάθη: Αυστηρή προειδοποίηση από τον ΕΦΕΤ – Δείτε ποια είναι
03.06.2026

Ανακλήθηκε σαλάτα του Μπαρμπαστάθη: Αυστηρή προειδοποίηση από τον ΕΦΕΤ – Δείτε ποια είναι

«Αποδείξεις» για εμβολιασμό κρέατος κυκλοφορούν στα social media
03.06.2026

«Αποδείξεις» για εμβολιασμό κρέατος κυκλοφορούν στα social media

Δείτε ποια είναι τα οκτώ τρόφιμα που δεν έχουν ημερομηνία λήξης
02.06.2026

Δείτε ποια είναι τα οκτώ τρόφιμα που δεν έχουν ημερομηνία λήξης

Δεν θέλει κόπο… θέλει τρόπο: Οι 7 ασκήσεις που καίνε περισσότερες θερμίδες από όσο φαντάζεστε
02.06.2026

Δεν θέλει κόπο… θέλει τρόπο: Οι 7 ασκήσεις που καίνε περισσότερες θερμίδες από όσο φαντάζεστε

Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα: Νέα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι δεν είναι όλα το ίδιο «ανθυγιεινά»
31.05.2026

Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα: Νέα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι δεν είναι όλα το ίδιο «ανθυγιεινά»

«Μην φάτε αυτά τα ψάρια εάν τα αλιεύσετε»: Το μήνυμα της WWF σε Έλληνες ψαράδες και καταναλωτές
31.05.2026

«Μην φάτε αυτά τα ψάρια εάν τα αλιεύσετε»: Το μήνυμα της WWF σε Έλληνες ψαράδες και καταναλωτές

Αλλεργία στο κρέας: Πώς τα τσιμπούρια ενεργοποιούν το σύνδρομο Alpha-Gal
28.05.2026

Αλλεργία στο κρέας: Πώς τα τσιμπούρια ενεργοποιούν το σύνδρομο Alpha-Gal

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Kαρδιά
3

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Φάρμακα
4

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Περισσότερα

07.06.2026

Mωρό σε πτήση κοιτά με «κατανυκτικό» ύφος άνδρα που του κάνει γκριμάτσες – Δείτε το βίντεο

Το μωρό τον παρακολουθούσε με ενδιαφέρον, ηρεμούσε και δεν έκλαιγε

07.06.2026

Μην τα αγνοήσετε: Αυτά είναι τα έξι συμπτώματα του καρκίνου της μήτρας

Παρότι εμφανίζεται κυρίως μετά την εμμηνόπαυση, μπορεί να εκδηλωθεί και σε νεότερες ηλικίες υπό συγκεκριμένες συνθήκες

Νέα μελέτη: Η σεμαγλουτίδη βελτιώνει την ποιότητα ζωής σε ασθενείς με χρόνια νεφρική νόσο και διαβήτη τύπου 2
07.06.2026

Νέα μελέτη: Η σεμαγλουτίδη βελτιώνει την ποιότητα ζωής σε ασθενείς με χρόνια νεφρική νόσο και διαβήτη τύπου 2

Σπουδαίο ιατρικό επίτευγμα: Σχεδιάστηκε το πρώτο εμβόλιο με Αl – Σε ποια άτομα χορηγήθηκε
07.06.2026

Σπουδαίο ιατρικό επίτευγμα: Σχεδιάστηκε το πρώτο εμβόλιο με Αl – Σε ποια άτομα χορηγήθηκε

Επιστήμονες ανέπτυξαν αντι-ιική τσίχλα που μειώνει έως και 95% τους ιούς της γρίπης και του έρπητα
07.06.2026

Επιστήμονες ανέπτυξαν αντι-ιική τσίχλα που μειώνει έως και 95% τους ιούς της γρίπης και του έρπητα

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης
07.06.2026

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης

Ελπίδα για εκατομμύρια ασθενείς: Ξεκινούν οι δοκιμές του πρώτου εμβολίου κατά του καρκίνου του πνεύμονα
06.06.2026

Ελπίδα για εκατομμύρια ασθενείς: Ξεκινούν οι δοκιμές του πρώτου εμβολίου κατά του καρκίνου του πνεύμονα

Βραζιλία: Πειραματικό φάρμακο για την παράλυση δείχνει πρώτα σημάδια αποκατάστασης του νωτιαίου μυελού
06.06.2026

Βραζιλία: Πειραματικό φάρμακο για την παράλυση δείχνει πρώτα σημάδια αποκατάστασης του νωτιαίου μυελού

Η Κίνα αναπτύσσει χάπια που θα μπορούσαν να παρατείνουν το ανθρώπινο προσδόκιμο ζωής έως και τα 150 χρόνια!
06.06.2026

Η Κίνα αναπτύσσει χάπια που θα μπορούσαν να παρατείνουν το ανθρώπινο προσδόκιμο ζωής έως και τα 150 χρόνια!

Δείτε ποια είναι τα σνακ που πρέπει να επιλέγουν όσοι έχουν διαβήτη
06.06.2026

Δείτε ποια είναι τα σνακ που πρέπει να επιλέγουν όσοι έχουν διαβήτη