Διατροφή

Το μεγάλο πρωινό ενισχύει τη γυναικεία γονιμότητα

Το μεγάλο πρωινό ενισχύει τη γυναικεία γονιμότητα
Οι γυναίκες που επιθυμούν να αποκτήσουν παιδί, καλά θα κάνουν να τρώνε ένα μεγάλο πρωινό. Αυτό υποστηρίζουν ισραηλινοί ερευνητές από το Εβραϊκό Πανεπιστήμιο της Ιερουσαλήμ και το Πανεπιστήμιο του Τελ Αβίβ, καθώς, όπως είδαν σε μελέτη τους, η πρόσληψη περισσότερων θερμίδων το πρωί φάνηκε να βοηθάει γυναίκες με προβλήματα γονιμότητας να συλλάβουν.

Όπως έχουν δείξει μελέτες τα τελευταία χρόνια, το σωματικό μας βάρος δεν επηρεάζεται μόνο από τα επίπεδα θερμιδικής πρόσληψης αλλά και από την ώρα της ημέρας κατά την οποία αυτή πραγματοποιείται.

Η τελευταία μελέτη των δρων Ορεν Φρόι, από το Εβραϊκό Πανεπιστήμιο της Ιερουσαλήμ και Ντανιέλα Γιοκάμποβιτς και Γιούλιο Βάινσταιν από το Πανεπιστήμιο του Τελ Αβίβ και το Ιατρικό Κέντρο Γούλφσον, αποκαλύπτει ότι ένα μεγάλο πρωινό είναι ικανό να ενισχύσει τη γονιμότητα σε γυναίκες με ανωμαλίες του εμμηνορροϊκού κύκλου, εξαιτίας του Συνδρόμου Πολυκυστικών Ωοθηκών (ΣΠΩ).
 
Το Σύνδρομο Πολυκυστικών Ωοθηκών ταλαιπωρεί περίπου το 6%-10% των γυναικών που βρίσκονται σε αναπαραγωγική ηλικία, προκαλώντας δυσκολίες σύλληψης. Το συγκεκριμένο σύνδρομο προκαλεί ινσουλινοαντίσταση, γεγονός που οδηγεί στην αύξηση των ανδρογόνων και σε ανωμαλίες του εμμηνορροϊκού κύκλου, προβλήματα γονιμότητας και κίνδυνο μελλοντικής εμφάνισης διαβήτη.
 
«Γόνιμο» το μεγάλο πρωινό
 
Στο πείραμα των ερευνητών διάρκειας 12 εβδομάδων που πραγματοποιήθηκε στο Ιατρικό Κέντρο Γούλφσον, έλαβαν μέρος συνολικά 60 αδύνατες γυναίκες με ΣΠΩ, ηλικίας 25-39 ετών με Δείκτη Μάζας Σώματος (BMI) κάτω του 23.
 
Οι εθελόντριες μοιράστηκαν σε δύο ομάδες. Και οι δύο ομάδες καλούνταν να καταναλώνουν περίπου 1.800 θερμίδες ημερησίως, με βασική διαφορά στην ώρα κατανάλωσης του μεγάλου γεύματος της ημέρας. Η πρώτη ομάδα κατανάλωνε το μεγάλο γεύμα της ημέρας – 980 θερμίδες – το πρωί, ενώ η δεύτερη το κατανάλωνε το βράδυ. Οι γυναίκες καλούνταν να καταγράφουν τις ακριβείς τροφές που κατανάλωναν κάθε φορά.
 
Σύμφωνα με δημοσίευσή των ειδικών στο επιστημονικό έντυπο «Clinical Science», οι γυναίκες που έτρωγαν ένα μεγάλο πρωινό, εμφάνιζαν μείωση ως προς τα επίπεδα γλυκόζης του αίματος αλλά και ως προς την ινσουλινοαντίσταση της τάξεως του 8%. Αντίθετα, οι γυναίκες με το πλούσιο βραδινό δεν εμφάνιζαν οποιαδήποτε αλλαγή.
 
Ακόμα, στην ομάδα του ενισχυμένου πρωινού, τα επίπεδα τεστοστερόνης έκαναν «βουτιά» κατά 50% ενώ ο ρυθμός ωορρηξίας ήταν πολύ υψηλότερος, συγκριτικά με εκείνον της ομάδας του βραδινού, η οποία δεν εμφάνιζε οποιαδήποτε μεταβολή ως προς τα επίπεδα τεστοστερόνης.
 
«Η μελέτη υποδεικνύει ξεκάθαρα ότι ο αριθμός των θερμίδων που καταναλώνουμε καθημερινά είναι πολύ σημαντικός, αλλά η ώρα της κατανάλωσής τους είναι ακόμη σημαντικότερη» υπογραμμίζει ο επικεφαλής της μελέτης δρ Φρόι.
 
 
tovima.gr

Διατροφή

11.06.2026

Κεράσια: Τα 5 σημαντικά οφέλη που έχουν για την υγεία – Πόσα μπορείτε να τρώτε καθημερινά

Βελτιώνουν τον ύπνο, ενισχύουν την καρδιαγγειακή υγεία και συμβάλλουν στην αποκατάσταση των μυών

10.06.2026

Ντομάτες: Τα 6 σημαντικά οφέλη για την υγεία – Γιατί θεωρούνται «σύμμαχος» της καρδιάς και του οργανισμού

Είναι πλούσιες σε βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης
07.06.2026

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης

Δείτε ποια είναι τα σνακ που πρέπει να επιλέγουν όσοι έχουν διαβήτη
06.06.2026

Δείτε ποια είναι τα σνακ που πρέπει να επιλέγουν όσοι έχουν διαβήτη

H μαύρη σοκολάτα ενδέχεται να επιβραδύνει τη γήρανση: Τα αποκαλυπτικά ευρήματα για την ουσία θεοβρομίνη
03.06.2026

H μαύρη σοκολάτα ενδέχεται να επιβραδύνει τη γήρανση: Τα αποκαλυπτικά ευρήματα για την ουσία θεοβρομίνη

Ανακλήθηκε σαλάτα του Μπαρμπαστάθη: Αυστηρή προειδοποίηση από τον ΕΦΕΤ – Δείτε ποια είναι
03.06.2026

Ανακλήθηκε σαλάτα του Μπαρμπαστάθη: Αυστηρή προειδοποίηση από τον ΕΦΕΤ – Δείτε ποια είναι

«Αποδείξεις» για εμβολιασμό κρέατος κυκλοφορούν στα social media
03.06.2026

«Αποδείξεις» για εμβολιασμό κρέατος κυκλοφορούν στα social media

Δείτε ποια είναι τα οκτώ τρόφιμα που δεν έχουν ημερομηνία λήξης
02.06.2026

Δείτε ποια είναι τα οκτώ τρόφιμα που δεν έχουν ημερομηνία λήξης

Δεν θέλει κόπο… θέλει τρόπο: Οι 7 ασκήσεις που καίνε περισσότερες θερμίδες από όσο φαντάζεστε
02.06.2026

Δεν θέλει κόπο… θέλει τρόπο: Οι 7 ασκήσεις που καίνε περισσότερες θερμίδες από όσο φαντάζεστε

Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα: Νέα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι δεν είναι όλα το ίδιο «ανθυγιεινά»
31.05.2026

Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα: Νέα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι δεν είναι όλα το ίδιο «ανθυγιεινά»

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Kαρδιά
3

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Φάρμακα
4

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Περισσότερα

12.06.2026

Κόλλα οστών έφτιαξαν οι Κινέζοι! – Επιδιορθώνει τα κόκκαλα μέσα σε 3 λεπτά!

Χωρίς μεταλλικές πλάκες και χωρίς βίδες

11.06.2026

Οι ειδικοί προειδοποιούν: Μην φιλάτε το σκυλί σας στο στόμα – Ελλοχεύει σοβαρός κίνδυνος για την υγεία σας

Μια συνήθεια με αυξανόμενη τάση το τελευταίο διάστημα

Συμφορητική καρδιακή ανεπάρκεια: Τα πρώτα «ύπουλα» συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε
11.06.2026

Συμφορητική καρδιακή ανεπάρκεια: Τα πρώτα «ύπουλα» συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε

Κεράσια: Τα 5 σημαντικά οφέλη που έχουν για την υγεία – Πόσα μπορείτε να τρώτε καθημερινά
11.06.2026

Κεράσια: Τα 5 σημαντικά οφέλη που έχουν για την υγεία – Πόσα μπορείτε να τρώτε καθημερινά

Επιστήμονες του Στάνφορντ κατάφεραν να «αντιστρέψουν» τον διαβήτη τύπου 1 σε ποντίκια
11.06.2026

Επιστήμονες του Στάνφορντ κατάφεραν να «αντιστρέψουν» τον διαβήτη τύπου 1 σε ποντίκια

Πέθανε ο Αυστραλός γιατρός που πολέμησε τον καρκίνο του εγκεφάλου με τη δική του πρωτοποριακή θεραπεία
11.06.2026

Πέθανε ο Αυστραλός γιατρός που πολέμησε τον καρκίνο του εγκεφάλου με τη δική του πρωτοποριακή θεραπεία

Επιστήμονες ανέπτυξαν εμφύτευμα που μετατρέπει το σώμα σε «φαρμακείο»: Παράγει φάρμακα μέσα στον οργανισμό!
11.06.2026

Επιστήμονες ανέπτυξαν εμφύτευμα που μετατρέπει το σώμα σε «φαρμακείο»: Παράγει φάρμακα μέσα στον οργανισμό!

Ελπίδα για την ηπατίτιδα Β: Πειραματικό φάρμακο φάσης 3 πέτυχε «λειτουργική ίαση» σε περίπου 1 στους 5 ασθενείς!
11.06.2026

Ελπίδα για την ηπατίτιδα Β: Πειραματικό φάρμακο φάσης 3 πέτυχε «λειτουργική ίαση» σε περίπου 1 στους 5 ασθενείς!

Τα οφέλη στην υγεία της ηλιοθεραπείας στις ακτίνες του ήλιου
10.06.2026

Τα οφέλη στην υγεία της ηλιοθεραπείας στις ακτίνες του ήλιου

«Μην την καταναλώσετε»: Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί από την αγορά καπνιστή πέστροφα – Δείτε ποια αφορά (φώτο)
10.06.2026

«Μην την καταναλώσετε»: Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί από την αγορά καπνιστή πέστροφα – Δείτε ποια αφορά (φώτο)