Διατροφή

Τροφές που καταπολεμούν τον πόνο

Τροφές που καταπολεμούν τον πόνο
Τι κοινό μπορεί να έχουν ένα φλιτζάνι καφές, ένα πιάτο φασόλια και μερικά χάπια ibuprofen; Η απάντηση που εκπλήσσει είναι ότι μειώνουν τον πόνο. 
 

«Ίσως η λήψη ενός χαπιού είναι ευκολότερη, αλλά τα χάπια δεν κάνουν τίποτα για να καταστείλουν την υποβόσκουσα αιτία του πόνου σας, όπως κάνει η κατανάλωση των σωστών τροφίμων», αναφέρει η Beth Reardon, υπεύθυνη διατροφής στο κέντρο Duke Integrative Medicine. Ο αριθμός των τροφίμων που αποδεικνύεται ότι καταπολεμούν τον πόνο όλο και αυξάνεται κι αυτό είναι πολύ ενθαρρυντικό. Παρακάτω θα διαβάσετε για ορισμένες ενοχλήσεις και πόνους που νιώθουμε, καθώς και για τα τρόφιμα που μπορούν να τους καταπολεμήσουν.
 
Πόνοι στις αρθρώσεις
 
Τα ευχάριστα νέα είναι ότι κάποιες αρχικές μελέτες έδειξαν ότι η κατανάλωση 20 ξινών κερασιών είναι εξίσου αποτελεσματική με τη λήψη χαπιών ibuprofen για τη μείωση του πόνου. Σε μια πιο πρόσφατη έρευνα, η κατανάλωση περίπου 45 κερασιών ημερησίως μείωσε κατά 25% την πρωτεΐνη C-reactive, που είναι μια βασική αιτία φλεγμονής, η οποία σχετίζεται με την αρθρίτιδα. Παρομοίως, ο κουρκουμάς περιέχει κουρκουμίνη, ένα στοιχείο που σε μια έρευνα καταλάγιασε τον πόνο, όπως έκανε και το ibuprofen σε ανθρώπους με οστεοαρθρίτιδα στο γόνατο.
 
Καταπονημένοι μύες
 
Μήπως περπατάτε πολύ όλη τη μέρα και γυμνάζεστε συνεχώς; Τότε, πιείτε τσάι από τζίντζερ, καθώς σε μια πρόσφατη έρευνα, οι άνθρωποι που έκαναν βάρη ένιωθαν 25% λιγότερο πόνο 24 ώρες μετά την άσκηση με την κατανάλωση τζίντζερ (περίπου μισό κουταλάκι τη μέρα για έντεκα μέρες) από ό,τι εκείνοι που κατανάλωσαν ένα υποκατάστατο. Οι ερευνητές θεωρούν ότι αυτό που βοηθάει είναι η τζιντζερόλη, αντιοξειδωτική ουσία που καταπολεμά τις φλεγμονές και τον πόνο.
 
Καούρα
 
Μια έρευνα για το περιοδικό Gut απέδειξε ότι οι άνθρωποι που κατανάλωναν συχνά τρόφιμα πλούσια σε φυτικές ίνες είχαν 20% λιγότερες πιθανότητες να αναφέρουν συμπτώματα γαστροοισοφαγικής παλινδρόμησης, πιθανότατα γιατί οι ίνες βοηθούν το φαγητό να φτάσει πιο γρήγορα στο στομάχι και να προλάβει με αυτόν τον τρόπο την παλινδρόμηση.
 
Πόνος κατά τη χώνευση
 
Η μενθόλη που υπάρχει στη φρέσκια μέντα, αλλά και το τσάι μέντας δρουν χωνευτικά και βοηθούν τη διαδικασίας της πέψης, ενώ παράλληλα χαλαρώνουν τους μυς του στομάχου, προλαμβάνοντας έτσι τις κράμπες και τους σπασμούς. Για τη διάρροια, η Reardon προτείνει την κατανάλωση ενός έως τριών κουταλιών του γλυκού άγλυκης καρύδας σε κομμάτια, η οποία έχει αντιφλεγμονώδεις και αντιμικροβιακές ιδιότητες.
 
Κράμπες προεμμηνορροϊκού συνδρόμου
 
Έρευνα που έγινε και δημοσιεύτηκε στο περιοδικό American Journal of Clinical Nutrition έδειξε ότι οι γυναίκες που λάμβαναν περισσότερη ριβοφλαβίνη από τρόφιμα όπως τα αμύγδαλα είχαν κατά ένα τρίτο λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν συμπτώματα προεμμηνορροϊκού συνδρόμου, όπως κράμπες σε σχέση με εκείνες που λάμβαναν μικρότερη ποσότητα. Τα τρόφιμα που είναι πλούσια σε βιταμίνη Β6, όπως τα φιστίκια μπορούν να μειώσουν τις ενοχλήσεις, τις κράμπες και άλλα συμπτώματα που σχετίζονται με το προεμμηνορροϊκό σύνδρομο, αναφέρει η Reardon.
 
Πονοκέφαλος
 
Οι πονοκέφαλοι είναι αποτέλεσμα των αιμοφόρων αγγείων που βρίσκονται σε διαστολή στον εγκέφαλο μας. Για να τους καταπολεμήσετε, μπορείτε να πιείτε έναν καφέ ή άλλα αφεψήματα με καφεΐνη, όπως το τσάι, διότι βοηθούν στη συστολή των αιμοφόρων αγγείων και ανακουφίζουν τον πόνο, ενώ συντελούν στην αποτελεσματικότητα των παυσίπονων φαρμάκων, άρα μπορείτε να μειώσετε τη δόση που λαμβάνετε.
 
Αν, ωστόσο, έχετε ημικρανίες, τότε πιθανότατα έχετε έλλειψη μαγνησίου και θα επωφεληθείτε από την κατανάλωση φαγητών που είναι πλούσια σε μαγνήσιο, όπως οι κολοκυθόσποροι, το γνωστό πασατέμπο. Το μαγνήσιο βοηθάει να ηρεμήσουν τα νεύρα και οι τεντωμένοι μύες που συμβάλλουν στην ημικρανία, λέει η Reardon.
 
Πηγή medicalnews.gr

Διατροφή

16.08.2026

Οι τροφές που χαρίζουν πιο υγιή και λαμπερή επιδερμίδα σύμφωνα με τους ειδικούς

Τι αξίζει να βάλουμε στο πιάτο μας

14.08.2026

Ροφήματα με ηλεκτρολύτες: Ποια βοηθούν πραγματικά στην ενυδάτωση

Πότε αρκεί το νερό

Βιταμίνη Q η… «θαυματουργή»: Σε ποιες τροφές τη βρίσκουμε και γιατί είναι τόσο πολύτιμη
14.08.2026

Βιταμίνη Q η… «θαυματουργή»: Σε ποιες τροφές τη βρίσκουμε και γιατί είναι τόσο πολύτιμη

Είσαι 30άρης; – Οι 4 συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσεις τώρα για να είσαι πιο υγιής στα 45
11.08.2026

Είσαι 30άρης; – Οι 4 συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσεις τώρα για να είσαι πιο υγιής στα 45

Πέντε τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της «κακής» χοληστερίνης
11.08.2026

Πέντε τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της «κακής» χοληστερίνης

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση
08.08.2026

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»
08.08.2026

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»

Αυτά είναι τα φρούτα και τα λαχανικά του Αυγούστου: Οι εποχικές επιλογές που πρέπει να βάλετε στο τραπέζι σας
07.08.2026

Αυτά είναι τα φρούτα και τα λαχανικά του Αυγούστου: Οι εποχικές επιλογές που πρέπει να βάλετε στο τραπέζι σας

Τηγανητά αυγά χωρίς πολλές θερμίδες: Τα λάθη που αυξάνουν το λάδι και οι λύσεις
07.08.2026

Τηγανητά αυγά χωρίς πολλές θερμίδες: Τα λάθη που αυξάνουν το λάδι και οι λύσεις

Γιατί οι αντζούγιες θεωρούνται «υπερτροφή» – Τα σημαντικά οφέλη για την υγεία
25.07.2026

Γιατί οι αντζούγιες θεωρούνται «υπερτροφή» – Τα σημαντικά οφέλη για την υγεία

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Φάρμακα
3

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Kαρδιά
4

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Περισσότερα

16.08.2026

Οι τροφές που χαρίζουν πιο υγιή και λαμπερή επιδερμίδα σύμφωνα με τους ειδικούς

Τι αξίζει να βάλουμε στο πιάτο μας

15.08.2026

Viral οι 8 απλές συνήθειες που προτείνει γιατρός του Χάρβαρντ για την «θωράκιση» του εντέρου

Ο ίδιος προτείνει να ξεκινήσει κανείς σταδιακά, υιοθετώντας αρχικά δύο ή τρεις από αυτές τις συνήθειες

Τα σημάδια του σώματος που δεν πρέπει να αγνοούμε
15.08.2026

Τα σημάδια του σώματος που δεν πρέπει να αγνοούμε

Έπεσε το φαγητό στο πάτωμα; – Οι ειδικοί αποκαλύπτουν την αλήθεια για τον «κανόνα των 5 δευτερολέπτων»
14.08.2026

Έπεσε το φαγητό στο πάτωμα; – Οι ειδικοί αποκαλύπτουν την αλήθεια για τον «κανόνα των 5 δευτερολέπτων»

Τι παθαίνει το σώμα όταν δεν βλέπουμε καθόλου ήλιο για πολλές ημέρες;
14.08.2026

Τι παθαίνει το σώμα όταν δεν βλέπουμε καθόλου ήλιο για πολλές ημέρες;

Ροφήματα με ηλεκτρολύτες: Ποια βοηθούν πραγματικά στην ενυδάτωση
14.08.2026

Ροφήματα με ηλεκτρολύτες: Ποια βοηθούν πραγματικά στην ενυδάτωση

Θερμοπληξία: Η επικίνδυνη αντίδραση του οργανισμού που μπορεί να συνεχιστεί ακόμη και μετά την ψύξη
14.08.2026

Θερμοπληξία: Η επικίνδυνη αντίδραση του οργανισμού που μπορεί να συνεχιστεί ακόμη και μετά την ψύξη

Ογκολόγος αποκαλύπτει: Αυτά είναι τα σημάδια που προειδοποιούν για καρκίνο του προστάτη
14.08.2026

Ογκολόγος αποκαλύπτει: Αυτά είναι τα σημάδια που προειδοποιούν για καρκίνο του προστάτη

Βιταμίνη Q η… «θαυματουργή»: Σε ποιες τροφές τη βρίσκουμε και γιατί είναι τόσο πολύτιμη
14.08.2026

Βιταμίνη Q η… «θαυματουργή»: Σε ποιες τροφές τη βρίσκουμε και γιατί είναι τόσο πολύτιμη

Πώς η υπερβολική εφίδρωση συνδέεται με το νευρικό σύστημα: Τι αποκαλύπτει νέα μελέτη
13.08.2026

Πώς η υπερβολική εφίδρωση συνδέεται με το νευρικό σύστημα: Τι αποκαλύπτει νέα μελέτη