Νεοπλασίες

Ευρείας χρήσης φάρμακο μειώνει τον κίνδυνο θανάτου από καρκίνο κατά 20%

Ευρείας χρήσης φάρμακο μειώνει τον κίνδυνο θανάτου από καρκίνο κατά 20%

Η λήψη ασπιρίνης στο πλαίσιο της αντικαρκινικής θεραπείας θα μπορούσε να συμβάλει στη μείωση του κινδύνου θανάτου των ασθενών με διάφορες μορφές καρκίνου σε ποσοστό που φτάνει έως και το 20%, σύμφωνα με μεγάλη ανασκόπηση μελετών που δημοσιεύθηκε στο ecancermedicalscience.

Ακαδημαϊκοί από το Πανεπιστήμιο Cardiff εκπόνησαν συστηματική επανεξέταση 118 δημοσιευμένων μελετών παρατήρησης σε ασθενείς με 18 διαφορετικούς τύπους καρκίνου, και από τα δεδομένα που συγκέντρωσαν, βρήκαν ότι σε σύνολο περίπου 250.000 ασθενών με καρκίνο που ανέφεραν ότι έπαιρναν ασπιρίνη, υπήρξε συσχετισμός με μείωση κατά περίπου 20% στους θανάτους από τη νόσο.

Η ανασκόπηση υποστηρίζει ότι ο διαθέσιμος όγκος στοιχείων σχετικά με την αποτελεσματικότητα και την ασφάλεια «δικαιολογεί τη χρήση της ασπιρίνης» ως συμπληρωματική θεραπεία σε μια μεγάλη ποικιλία τύπων καρκίνου -και οι ασθενείς θα πρέπει να είναι ενήμεροι για αυτό.

«Τα τελευταία χρόνια έχουμε εντυπωσιαστεί από τις επιδράσεις της ασπιρίνης στους βιολογικούς μηχανισμούς που σχετίζονται με τον καρκίνο, οι οποίες φαίνεται πως είναι παρόμοιες σε πολλούς τύπους της νόσου.

Θελήσαμε, λοιπόν, να επανεξετάσουμε τα διαθέσιμα επιστημονικά στοιχεία για τη χρήση της ασπιρίνης ως επιπρόσθετης θεραπείας σε διάφορους καρκίνους και βρήκαμε ότι, συνολικά, οποιαδήποτε στιγμή μετά τη διάγνωση του καρκίνου, σχεδόν το 20% των ασθενών που έπαιρναν το φάρμακο ήταν ζωντανοί», ανέφερε ο επικεφαλής συγγραφέας, Peter Elwood, επίτιμος καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Cardiffο οποίος μελετά τις επιδράσεις της ασπιρίνης εδώ και περισσότερα από 50 χρόνια.

Η επιστημονική ομάδα αξιολόγησε, επίσης, τους κινδύνους από τη λήψη ασπιρίνης και απευθύνθηκε στους συγγραφείς κάθε μίας από τις υπό εξέταση μελέτες για να ενημερωθεί σχετικά με τυχόν στομαχικά προβλήματα ή αιμορραγίες.

Όπως διαπίστωσαν οι ερευνητές, ένας μικρός αριθμός ασθενών είχε εκδηλώσει αιμορραγία, αλλά δεν υπήρχαν στοιχεία για επιπλέον θανάτους που να αποδίδονται στην αιμορραγία στους ασθενείς που λάμβαναν ασπιρίνη.

«Η έρευνά μας δείχνει ότι η ασπιρίνη όχι μόνο μειώνει τον κίνδυνο θανάτου, αλλά έχει αποδειχθεί ότι μειώνει και την εξάπλωση του καρκίνου μέσα στο σώμα -δηλαδή τη μετάσταση. 

Υπάρχει, λοιπόν, τώρα ικανός όγκος στοιχείων που τεκμηριώνει μια σημαντική μείωση στη θνησιμότητα των ασθενών με καρκίνο που παίρνουν ασπιρίνη και το όφελος αυτό φαίνεται πως δεν περιορίζεται σε έναν ή συγκεκριμένους τύπους καρκίνου», σημείωσε ο Δρ. Elwood , καταλήγοντας:

«Η ασπιρίνη, λοιπόν, δείχνει πως αξίζει ιδιαίτερη προσοχή ως επικουρική θεραπεία του καρκίνου και οι ασθενείς και οι φροντιστές τους θα πρέπει να ενημερωθούν για τα διαθέσιμα στοιχεία.

Θα πρέπει, ωστόσο, να τονίσουμε ότι η ασπιρίνη δεν είναι πιθανή εναλλακτική αγωγή για καμία αντικαρκινική θεραπεία».

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Φάρμακα
3

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Kαρδιά
4

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Περισσότερα

11.08.2026

Πέντε τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της «κακής» χοληστερίνης

Από τη βρώμη και τα όσπρια μέχρι τα λιπαρά ψάρια, τους ξηρούς καρπούς και το αβοκάντο

11.08.2026

Υπνική άπνοια: Τι αποκαλύπτουν οι τελευταίες μελέτες για το ροχαλητό

Αυτός είναι ο λόγος που το ροχαλητό δεν πρέπει να θεωρείται μόνο ως ένα απλό πρόβλημα ύπνου

Άννα Κορακάκη: Η συγκινητική ανάρτηση από την Ελληνίδα Ολυμπιονίκη – Αποκάλυψε το σπουδαιότερο «μετάλλιό» της
09.08.2026

Άννα Κορακάκη: Η συγκινητική ανάρτηση από την Ελληνίδα Ολυμπιονίκη – Αποκάλυψε το σπουδαιότερο «μετάλλιό» της

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση
08.08.2026

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»
08.08.2026

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»

Ο Στέφανος Τσιτσιπάς σε εξόρμηση με την σύντροφό του στις ελβετικές Άλπεις – Δείτε τα τρυφερά στιγμιότυπα
08.08.2026

Ο Στέφανος Τσιτσιπάς σε εξόρμηση με την σύντροφό του στις ελβετικές Άλπεις – Δείτε τα τρυφερά στιγμιότυπα

Νέα μελέτη: Η εισπνοή καπνού από τις πυρκαγιές αυξάνει τον κίνδυνο για εγκύους και έμβρυα
08.08.2026

Νέα μελέτη: Η εισπνοή καπνού από τις πυρκαγιές αυξάνει τον κίνδυνο για εγκύους και έμβρυα

Αυτά είναι τα φρούτα και τα λαχανικά του Αυγούστου: Οι εποχικές επιλογές που πρέπει να βάλετε στο τραπέζι σας
07.08.2026

Αυτά είναι τα φρούτα και τα λαχανικά του Αυγούστου: Οι εποχικές επιλογές που πρέπει να βάλετε στο τραπέζι σας

Επιστήμονες δημιούργησαν για πρώτη φορά 16 τεχνητούς ιούς με AI – Οι προειδοποιήσεις για τη βιοασφάλεια
07.08.2026

Επιστήμονες δημιούργησαν για πρώτη φορά 16 τεχνητούς ιούς με AI – Οι προειδοποιήσεις για τη βιοασφάλεια

Τηγανητά αυγά χωρίς πολλές θερμίδες: Τα λάθη που αυξάνουν το λάδι και οι λύσεις
07.08.2026

Τηγανητά αυγά χωρίς πολλές θερμίδες: Τα λάθη που αυξάνουν το λάδι και οι λύσεις