Νεοπλασίες

Καφές κατά του καρκίνου του προστάτη

Καφές κατά του καρκίνου του προστάτη
Μέχρι σήμερα γνωρίζαμε ότι συγκεκριμένα συστατικά της διατροφής όπως τα αντιοξειδωτικά (π.χ. φρούτα και λαχανικά), τα ω-3 λιπαρά οξέα (π.χ. ψάρι) και οι ισοφλαβόνες (σόγια και προϊόντα της) έχουν σχετιστεί με μικρότερο κίνδυνο εμφάνισης της νόσου, ενώ μία διατροφή πλούσια σε λιπαρά, καθώς και το αυξημένο σωματικό βάρος συνδέονται με αυξημένο.
 

Νέα κλινική μελέτη που πραγματοποιήθηκε από το National Cancer Institute και το Πανεπιστήμιο του Harvard στη Βοστώνη φέρνει στο φως δεδομένα που δείχνουν πως στη μάχη αυτή έρχεται να προστεθεί και ο καφές. Η έρευνα η οποία εξέτασε τη συμβολή του αγαπημένου μας ροφήματος στην προστασία από την εξέλιξη του καρκίνου του προστάτη έδειξε ότι οι άντρες (ηλικίας 40-75 ετών) που κατανάλωναν καφέ εμφάνισαν μικρότερο κίνδυνο σε σχέση με όσους δεν έπιναν καθόλου καφέ.
 
Αναλυτικότερα, η ομάδα των ερευνητών διερεύνησε τη σχέση της κατανάλωσης καφέ και του ολικού κινδύνου εμφάνισης και εξέλιξης της νόσου, καθώς και συγκεκριμένων επιμέρους περιπτώσεών της, σε ένα μεγάλο δείγμα ανδρών (47.911 άνδρες) ηλικίας 40 – 75 ετών στο πλαίσιο της μεγάλης επιδημιολογικής μελέτης Health Professionals Follow-up Study. Οι πληροφορίες σχετικά με την κατανάλωση καφέ δόθηκαν από ένα λεπτομερές – αναφορικά με τον καφέ – ερωτηματολόγιο συχνότητας κατανάλωσης τροφίμων, το οποίο συμπληρώθηκε από τους συμμετέχοντες στην αρχή της μελέτης αλλά και κάθε 4 χρόνια για τα επόμενα 20 – 22 χρόνια! Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι όσοι κατανάλωναν 1-3 φλιτζάνια καφέ την ημέρα είχαν 29% μικρότερο κίνδυνο εξέλιξης (μετάστασης στα οστά ή θανάτου) της νόσου σε σχέση με εκείνους που δεν έπιναν καθόλου καφέ. Μάλιστα, παρατηρήθηκε πως όσο αυξανόταν η ημερήσια κατανάλωση καφέ ο κίνδυνος μειωνόταν κι άλλο, επιβεβαιώνοντας την ισχυρή συσχέτιση της επίδρασης τους. Αυτό που είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον είναι ότι παρόμοια προστατευτική επίδραση φαίνεται να είχε και ο ντεκαφεϊνέ καφές!
 
Σύμφωνα με τους ερευνητές, τα αντιοξειδωτικά που περιέχονται στον καφέ φαίνεται να ευθύνονται για την παραπάνω ευεργετική σχέση, λόγω πιθανώς της αντιφλεγμονώδους δράσεις τους, βελτιώνοντας το μεταβολισμό της γλυκόζης και επηρεάζοντας τα επίπεδα ορισμένων ορμονών που σχετίζονται με το φύλο, παράγοντες που φαίνεται να συμμετέχουν στην εμφάνιση και εξέλιξη του καρκίνου του προστάτη. Η έκπληξη στην εν λόγω έρευνα ήταν ότι η συσχέτιση φαίνεται να οφείλεται μόνο στα αντιοξειδωτικά του καφέ.
 
Τα παραπάνω αποτελέσματα αποτελούν έναυσμα για μεγαλύτερη έρευνα στο πεδίο αυτό ώστε να εξεταστούν οι ακριβείς πιθανοί μηχανισμοί των συστατικών του καφέ και να προσδιοριστεί η ακριβής ποσότητά του που μπορεί να ασκεί προστατευτική δράση στην εμφάνιση και εξέλιξη της νόσου.
 
Πηγή nutrimed.gr

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Kαρδιά
3

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Φάρμακα
4

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Περισσότερα

12.06.2026

Κόλλα οστών έφτιαξαν οι Κινέζοι! – Επιδιορθώνει τα κόκκαλα μέσα σε 3 λεπτά!

Χωρίς μεταλλικές πλάκες και χωρίς βίδες

11.06.2026

Οι ειδικοί προειδοποιούν: Μην φιλάτε το σκυλί σας στο στόμα – Ελλοχεύει σοβαρός κίνδυνος για την υγεία σας

Μια συνήθεια με αυξανόμενη τάση το τελευταίο διάστημα

Συμφορητική καρδιακή ανεπάρκεια: Τα πρώτα «ύπουλα» συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε
11.06.2026

Συμφορητική καρδιακή ανεπάρκεια: Τα πρώτα «ύπουλα» συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε

Κεράσια: Τα 5 σημαντικά οφέλη που έχουν για την υγεία – Πόσα μπορείτε να τρώτε καθημερινά
11.06.2026

Κεράσια: Τα 5 σημαντικά οφέλη που έχουν για την υγεία – Πόσα μπορείτε να τρώτε καθημερινά

Επιστήμονες του Στάνφορντ κατάφεραν να «αντιστρέψουν» τον διαβήτη τύπου 1 σε ποντίκια
11.06.2026

Επιστήμονες του Στάνφορντ κατάφεραν να «αντιστρέψουν» τον διαβήτη τύπου 1 σε ποντίκια

Πέθανε ο Αυστραλός γιατρός που πολέμησε τον καρκίνο του εγκεφάλου με τη δική του πρωτοποριακή θεραπεία
11.06.2026

Πέθανε ο Αυστραλός γιατρός που πολέμησε τον καρκίνο του εγκεφάλου με τη δική του πρωτοποριακή θεραπεία

Επιστήμονες ανέπτυξαν εμφύτευμα που μετατρέπει το σώμα σε «φαρμακείο»: Παράγει φάρμακα μέσα στον οργανισμό!
11.06.2026

Επιστήμονες ανέπτυξαν εμφύτευμα που μετατρέπει το σώμα σε «φαρμακείο»: Παράγει φάρμακα μέσα στον οργανισμό!

Ελπίδα για την ηπατίτιδα Β: Πειραματικό φάρμακο φάσης 3 πέτυχε «λειτουργική ίαση» σε περίπου 1 στους 5 ασθενείς!
11.06.2026

Ελπίδα για την ηπατίτιδα Β: Πειραματικό φάρμακο φάσης 3 πέτυχε «λειτουργική ίαση» σε περίπου 1 στους 5 ασθενείς!

Τα οφέλη στην υγεία της ηλιοθεραπείας στις ακτίνες του ήλιου
10.06.2026

Τα οφέλη στην υγεία της ηλιοθεραπείας στις ακτίνες του ήλιου

«Μην την καταναλώσετε»: Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί από την αγορά καπνιστή πέστροφα – Δείτε ποια αφορά (φώτο)
10.06.2026

«Μην την καταναλώσετε»: Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί από την αγορά καπνιστή πέστροφα – Δείτε ποια αφορά (φώτο)