Kαρδιά

Πότε το αλκόολ γίνεται επικίνδυνο για την καρδιά;

Πότε το αλκόολ γίνεται επικίνδυνο για την καρδιά;

Ερευνητές συνέδεσαν το πολύ αλκοόλ με υπερβολικές εναποθέσεις λίπους γύρω από το συκώτι και τα νεφρά, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε ασθένειες αυτών των οργάνων.

«Η συσσώρευση λίπους σε αυτές τις περιοχές, ειδικά στην καρδιά, έχει συνδεθεί με υψηλότερο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων όπως καρδιακή ανεπάρκεια, κολπική μαρμαρυγή καθώς και στεφανιαία νόσο, η οποία αποτελεί κύρια αιτία θανάτου των ενηλίκων στις ΗΠΑ», δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής Δρ. Richard Kazibwe, επίκουρος καθηγητής εσωτερικής ιατρικής στη Σχολή Ιατρικής του Πανεπιστημίου Wake Forest, στη Βόρεια Καρολίνα των ΗΠΑ.

Το αλκοόλ επηρεάζει τον τρόπο με τον οποίο το σώμα διαχειρίζεται το λίπος, είπε.

«Το αλκοόλ αποτελεί γνωστό παράγοντα κινδύνου για την ανάπτυξη παχυσαρκίας. Γνωρίζουμε εδώ και χρόνια ότι το αλκοόλ μπορεί να επηρεάσει τον μεταβολισμό. Ειδικότερα, μπορεί να επηρεάσει τα επίπεδα ορμονών στο σώμα που μπορεί να οδηγήσουν στην κατανομή του λίπους γενικά, αλλά και σε διάφορα σημεία του σώματος» είπε ο Kazibwe.

Έτσι καταλήγει να περιβάλλει την καρδιά. Εξαφανίζεται όμως το λίπος όταν σταματά η κατανάλωση αλκοόλ; Ο Kazibwe λέει ότι το λίπος γύρω από το συκώτι μπορεί να μειωθεί εάν σταματήσετε να πίνετε, δεν είναι όμως γνωστό αν ισχύει το ίδιο και για την καρδιά.

«Η κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων, για να μην αναφέρουμε τους κινδύνους της κατανάλωσης αλκοόλ γενικά που μπορεί να μην έχουν καμία σχέση με την καρδιά, όπως ο καρκίνος», είπε ο Kazibwe. «Το να πίνετε λιγότερο κάνει καλό στην καρδιά σας».

Ο Kazibwe και οι συνεργάτες του συνέλεξαν δεδομένα για περισσότερα από 6.700 άτομα από την Multi-Ethnic Study of Atherosclerosis, μια μελέτη για τις καρδιακές παθήσεις. Οι εθελοντές χαρακτήρισαν τους εαυτούς τους ως μη πότες, πρώην πότες, πότες (λιγότερο από ένα αλκοολούχο ποτό ημερησίως), μέτρια κατανάλωση (ένα έως δύο ποτά την ημέρα), βαρείς πότες (πάνω από δύο ποτά την ημέρα) ή υπερβολικούς πότες (πέντε ή περισσότερα ποτά σε μια μέρα).

Οι συμμετέχοντες υποβλήθηκαν επίσης σε αξονική τομογραφία, προκειμένου οι ερευνητές να δουν τη συσσώρευση λίπους γύρω από τα όργανα του σώματος, το οποίο ονομάζεται έκτοπο λίπος.

Ο Kazibwe και οι συνεργάτες του διαπίστωσαν ότι όσοι έπιναν πολύ, είχαν σημαντικό λίπος γύρω από την καρδιά, σε σύγκριση με όσους δεν έπιναν ποτέ αλκοόλ. Είχαν επίσης λίπος γύρω από το συκώτι και τα νεφρά.

Τα χαμηλότερα επίπεδα λίπους παρατηρήθηκαν σε ελαφριούς έως μέτριους πότες, είπε. Τα υψηλότερα επίπεδα λίπους παρατηρήθηκαν μεταξύ εκείνων που έπιναν μπύρα ή οινοπνευματώδη ποτά σε σύγκριση με τους πότες κρασιού. Οι ευεργετικές ενώσεις που βρίσκονται στο κρασί και ονομάζονται πολυφαινόλες, μπορεί να εξηγήσουν αυτό το εύρημα, είπαν οι ερευνητές.

Άλλοι παράγοντες, όπως η διατροφή και η άσκηση, μπορεί επίσης να ευθύνονται για τα οφέλη του κρασιού, είπε ο Kazibwe.

Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν στην επιστημονική επιθεώρηση Journal of the American Heart Association.

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Kαρδιά
3

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Φάρμακα
4

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Περισσότερα

08.06.2026

Το παράπονο της Νέλλης Γκίνη: «Αγάπησα και αγαπήθηκα πολύ αλλά δεν βρήκα το άλλο μου μισό» (βίντεο)

«Απ’ ότι φαίνεται δεν ήμουν κορίτσι για γάμο»

08.06.2026

Τι δείχνει η κατάρρευση του Κ.Έρικσεν για ΚΑΡΠΑ και απινιδωτές: Τι πρέπει να κάνετε σε τέτοια περιστατικά

Πώς λειτουργεί ένας απινιδωτής κατά τη διάρκεια ενός καρδιακού επεισοδίου

Εξέταση αίματος θα εντοπίζει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του πνεύμονα έως και 5 χρόνια πριν τη διάγνωση
08.06.2026

Εξέταση αίματος θα εντοπίζει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του πνεύμονα έως και 5 χρόνια πριν τη διάγνωση

Η Ρωσία ανέπτυξε νέο φάρμακο για τη διάγνωση και τη θεραπεία όγκων του εγκεφάλου
08.06.2026

Η Ρωσία ανέπτυξε νέο φάρμακο για τη διάγνωση και τη θεραπεία όγκων του εγκεφάλου

Mωρό σε πτήση κοιτά με «κατανυκτικό» ύφος άνδρα που του κάνει γκριμάτσες – Δείτε το βίντεο
07.06.2026

Mωρό σε πτήση κοιτά με «κατανυκτικό» ύφος άνδρα που του κάνει γκριμάτσες – Δείτε το βίντεο

Μην τα αγνοήσετε: Αυτά είναι τα έξι συμπτώματα του καρκίνου της μήτρας
07.06.2026

Μην τα αγνοήσετε: Αυτά είναι τα έξι συμπτώματα του καρκίνου της μήτρας

Νέα μελέτη: Η σεμαγλουτίδη βελτιώνει την ποιότητα ζωής σε ασθενείς με χρόνια νεφρική νόσο και διαβήτη τύπου 2
07.06.2026

Νέα μελέτη: Η σεμαγλουτίδη βελτιώνει την ποιότητα ζωής σε ασθενείς με χρόνια νεφρική νόσο και διαβήτη τύπου 2

Σπουδαίο ιατρικό επίτευγμα: Σχεδιάστηκε το πρώτο εμβόλιο με Αl – Σε ποια άτομα χορηγήθηκε
07.06.2026

Σπουδαίο ιατρικό επίτευγμα: Σχεδιάστηκε το πρώτο εμβόλιο με Αl – Σε ποια άτομα χορηγήθηκε

Επιστήμονες ανέπτυξαν αντι-ιική τσίχλα που μειώνει έως και 95% τους ιούς της γρίπης και του έρπητα
07.06.2026

Επιστήμονες ανέπτυξαν αντι-ιική τσίχλα που μειώνει έως και 95% τους ιούς της γρίπης και του έρπητα

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης
07.06.2026

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης