Kαρδιά

Δείτε ποια είναι η βιταμίνη που μειώνει τον κίνδυνο κολπικής μαρμαρυγής

Δείτε ποια είναι η βιταμίνη που μειώνει τον κίνδυνο κολπικής μαρμαρυγής

Η κολπική μαρμαρυγή είναι μια συχνή αρρυθμία, δηλαδή παθολογικός ρυθμός που προσβάλλει κυρίως μεγάλες ηλικίες.

Το χαρακτηριστικό της είναι ότι ο ρυθμός της καρδιάς είναι πλήρως αποδιοργανωμένος.

Συνήθως εκδηλώνεται σαν ταχύς ρυθμός (πολύ αυξημένοι παλμοί) που αισθάνεται ο πάσχων ως γρήγορη λειτουργία της καρδιάς και συνοδεύεται από δύσπνοια ή μειωμένη ικανότητα για δραστηριότητα ή εύκολη κούραση.

Αυτά τα συμπτώματα συναντώνται στην παροξυσμική κολπική μαρμαρυγή, δηλαδή σε ανθρώπους που, ενώ έχουν φυσιολογικό ρυθμό, εκτάκτως, για αδιευκρίνιστο κάποιες φορές λόγο, επέρχεται η αρρυθμία.

Κάποιοι ασθενείς έχουν κολπική μαρμαρυγή μόνιμα και, σε αυτήν την περίπτωση, τα κατάλληλα φάρμακα βοηθούν να είναι χαμηλές οι σφύξεις / παλμοί ώστε να μην υπάρχουν συμπτώματα.

Η κολπική μαρμαρυγή πολλαπλασιάζει έως και πέντε φορές τον κίνδυνο για εγκεφαλικό επεισόδιο.

Η κολπική μαρμαρυγή επιβεβαιώνεται με ηλεκτροκαρδιογράφημα.

Μελέτες παρατήρησης υποδηλώνουν ότι η ανεπάρκεια βιταμίνης D σχετίζεται με υψηλότερο κίνδυνο κολπικής μαρμαρυγής, αλλά οι μέχρι σήμερα ενδείξεις για το αν τα συμπληρώματα βιταμίνης D θα μπορούσαν να επηρεάσουν τον κίνδυνο, ήταν περιορισμένες.

Σύμφωνα με τα ευρήματα νέας μελέτης ερευνητών του Πανεπιστημίου της Ανατολικής Φινλανδίας, η λήψη βιταμίνης D σε υψηλότερες δόσεις από τις συνιστώμενες, μπορεί να προφυλάξει τους ηλικιωμένους, ανεξαρτήτως φύλου, από τον κίνδυνο κολπικής μαρμαρυγής.

Στη μελέτη με τίτλο “Finnish Vitamin D Trial (FIND)” που πραγματοποιήθηκε το διάστημα 2012–2018, οι ερευνητές αναζήτησαν πιθανούς συσχετισμούς μεταξύ της λήψης συμπληρωμάτων βιταμίνης D και της επίπτωσης καρδιαγγειακών νοσημάτων και καρκίνων.

Σε αυτή συμμετείχαν 2.495 άνδρες 60 ετών και άνω και γυναίκες 65 ετών και άνω, που χωρίστηκαν τυχαία σε μία ομάδα εικονικού φαρμάκου και σε δύο ομάδες συμπληρωμάτων βιταμίνης D3 (η μία λάμβανε 40 µg (1.600 IU) και η άλλη 80 µg (3.200 IU).

Όλοι οι συμμετέχοντες μπορούσαν να λαμβάνουν το προσωπικό τους συμπλήρωμα βιταμίνης D, έως 20µg (800 IU) την ημέρα. Τα 20µg είχαν οριστεί στην αρχή της μελέτης ως η συνιστώμενη δόση για αυτές τις ηλικίες.

Οι συμμετέχοντες δεν είχαν διαγνωστεί με καρδιαγγειακή νόσο ή καρκίνο κατά την έναρξη της μελέτης, στη διάρκεια της οποίας συμπλήρωναν ερωτηματολόγια σχετικά με τον τρόπο ζωής, τη διατροφή τους και παράγοντες κινδύνου για διάφορες ασθένειες. Περίπου 20% των συμμετεχόντων επιλέχθηκαν τυχαία για λεπτομερέστερες εξετάσεις και δείγματα αίματος.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι 190 συμμετέχοντες διαγνώστηκαν με κολπική μαρμαρυγή, 76 στην ομάδα του εικονικού φαρμάκου, 59 στην ομάδα των 40μg και 55 στην ομάδα των 80μg.

Η λήψη του συμπληρώματος βιταμίνης D μείωσε τον κίνδυνο εμφάνισης κολπικής μαρμαρυγής κατά 27% στην ομάδα των 40μg και κατά 32% στην ομάδα των 80μg, αν και το δεύτερο ποσοστό μειώθηκε στο 30% μετά τον αποκλεισμό 122 συμμετεχόντων που ανέφεραν ότι λάμβαναν φάρμακα για την αντιμετώπιση της αρρυθμίας.

Στην υπο-ομάδα που υποβλήθηκε σε περαιτέρω εξετάσεις στην αρχή της μελέτης, η μέση αρχική συγκέντρωση καλσιδιόλης (25-υδρόξυβιταμίνη D3) στον ορό αίματος, δείκτης της συγκέντρωσης βιταμίνης D στον οργανισμό, ήταν σχετικά υψηλή (75 nmol/l). Έναν χρόνο μετά, η μέση συγκέντρωση είχε αυξηθεί στα 100 nmol/l στην ομάδα των 40 μg και 120 nmol/l στην ομάδα των 80 μg, ενώ στην ομάδα του εικονικού φαρμάκου δεν παρατηρήθηκε αξιοσημείωτη μεταβολή.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, η χορήγηση υψηλής δόσης βιταμίνης D3 μπορεί να μειώσει τις πιθανότητες κολπικής μαρμαρυγής στους ηλικιωμένους με γενικά καλή υγεία και επάρκεια σε βιταμίνη D. Απαιτούνται όμως περαιτέρω μελέτες για την επιβεβαίωση των ευρημάτων.

Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν στην επιστημονική επιθεώρηση American Heart Journal.

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Kαρδιά
3

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Φάρμακα
4

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Περισσότερα

11.06.2026

Οι ειδικοί προειδοποιούν: Μην φιλάτε το σκυλί σας στο στόμα – Ελλοχεύει σοβαρός κίνδυνος για την υγεία σας

Μια συνήθεια με αυξανόμενη τάση το τελευταίο διάστημα

11.06.2026

Συμφορητική καρδιακή ανεπάρκεια: Τα πρώτα «ύπουλα» συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε

Από τη δύσπνοια και τον πόνο στο στήθος έως τα λιγότερο εμφανή συμπτώματα

Κεράσια: Τα 5 σημαντικά οφέλη που έχουν για την υγεία – Πόσα μπορείτε να τρώτε καθημερινά
11.06.2026

Κεράσια: Τα 5 σημαντικά οφέλη που έχουν για την υγεία – Πόσα μπορείτε να τρώτε καθημερινά

Επιστήμονες του Στάνφορντ κατάφεραν να «αντιστρέψουν» τον διαβήτη τύπου 1 σε ποντίκια
11.06.2026

Επιστήμονες του Στάνφορντ κατάφεραν να «αντιστρέψουν» τον διαβήτη τύπου 1 σε ποντίκια

Πέθανε ο Αυστραλός γιατρός που πολέμησε τον καρκίνο του εγκεφάλου με τη δική του πρωτοποριακή θεραπεία
11.06.2026

Πέθανε ο Αυστραλός γιατρός που πολέμησε τον καρκίνο του εγκεφάλου με τη δική του πρωτοποριακή θεραπεία

Επιστήμονες ανέπτυξαν εμφύτευμα που μετατρέπει το σώμα σε «φαρμακείο»: Παράγει φάρμακα μέσα στον οργανισμό!
11.06.2026

Επιστήμονες ανέπτυξαν εμφύτευμα που μετατρέπει το σώμα σε «φαρμακείο»: Παράγει φάρμακα μέσα στον οργανισμό!

Ελπίδα για την ηπατίτιδα Β: Πειραματικό φάρμακο φάσης 3 πέτυχε «λειτουργική ίαση» σε περίπου 1 στους 5 ασθενείς!
11.06.2026

Ελπίδα για την ηπατίτιδα Β: Πειραματικό φάρμακο φάσης 3 πέτυχε «λειτουργική ίαση» σε περίπου 1 στους 5 ασθενείς!

Τα οφέλη στην υγεία της ηλιοθεραπείας στις ακτίνες του ήλιου
10.06.2026

Τα οφέλη στην υγεία της ηλιοθεραπείας στις ακτίνες του ήλιου

«Μην την καταναλώσετε»: Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί από την αγορά καπνιστή πέστροφα – Δείτε ποια αφορά (φώτο)
10.06.2026

«Μην την καταναλώσετε»: Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί από την αγορά καπνιστή πέστροφα – Δείτε ποια αφορά (φώτο)

Γυναίκα με προχωρημένη νόσο Αλτσχάιμερ παρουσίασε εντυπωσιακές αλλαγές μετά από ψιλοκυβίνη
10.06.2026

Γυναίκα με προχωρημένη νόσο Αλτσχάιμερ παρουσίασε εντυπωσιακές αλλαγές μετά από ψιλοκυβίνη