Kαρδιά

Αυγά: Tελικά σχετίζονται με αυξημένο κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων;

Τί έδειξε έρευνα
Αυγά: Tελικά σχετίζονται με αυξημένο κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων;

Η μέτρια κατανάλωση αυγών- κατά μέσο όρο έως ένα τη μέρα- δεν σχετίζεται με αυξημένο καρδιαγγειακό κίνδυνο, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα.

Τα αυγά αποτελούν μια οικονομική πηγή άφθονης πρωτεΐνης, σιδήρου και ακόρεστων λιπαρών οξέων, όμως λόγω της αυξημένης χοληστερόλης τους έχουν αποτελέσει εδώ και χρόνια αντικείμενο επιστημονικής διαμάχης. Πολλές επιστημονικές έρευνες έχουν καταλήξει σε μάλλον αντικρουόμενα συμπεράσματα, με αποτέλεσμα να έχει δημιουργηθεί μια σύγχυση στους καταναλωτές σε σχέση με το πόσα αυγά μπορούν να τρώνε, χωρίς να ανησυχούν για την υγεία τους.

Στη νέα μελέτη οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Ζαν-Φιλίπ Ντρουέν-Σαρτιέ του Τμήματος Διατροφής της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ και του Ινστιτούτου Διατροφής του Πανεπιστημίου Λαβάλ του Κεμπέκ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο BMJ (British Medical Journal), συσχέτισαν την κατανάλωση αυγών με την πιθανότητα καρδιαγγειακής νόσου (στεφανιαίας νόσου, εμφράγματος, εγκεφαλικού επεισοδίου κ.α.) σε βάθος 32 ετών.

Οι επιστήμονες ανέλυσαν στοιχεία από τρεις μεγάλες ομάδες, που περιλάμβαναν συνολικά περίπου 215,618 άνδρες και γυναίκες ηλικίας 25 έως 75 ετών, οι οποίοι έτρωγαν από ένα έως πέντε αυγά την ημέρα και κατά την έναρξη της έρευνας ήταν υγιή. Στην πορεία προέκυψαν 14.806 καρδιαγγειακά περιστατικά, εκ των οποίων τα 9,010 αφορούσαν τη στεφανιαία νόσο και τα 5,903 εγκεφαλικό επεισόδιο. Επικουρικά, πραγματοποίησαν τη μεγαλύτερη έως σήμερα μετα-ανάλυση πάνω στο θέμα, αξιολογώντας 28 δημοσιευμένες έρευνες που αφορούσαν συνολικά 1,7 εκατομμύρια ανθρώπους.

Όπως αναδείχθηκε από τα αποτελέσματα, οι άνθρωποι που κατανάλωναν περισσότερα από ένα αυγό την ημέρα διέτρεχαν αυξημένο κίνδυνο, αλλά έτειναν, επίσης, να τρώνε περισσότερο κόκκινο κρέας και να έχουν υψηλότερο δείκτη μάζας σώματος.

Διαπιστώθηκε, ακόμη, ότι η κατανάλωση αυγών με μέτρο (έως ένα αυγό τη μέρα κατά μέσο όρο) δεν αύξανε τον καρδιαγγειακό κίνδυνο, ενώ η αντικατάσταση του ενός αυγού τη μέρα με κόκκινο επεξεργασμένο κρέας, μη επεξεργασμένο κρέας ή γάλα με πλήρη λιπαρά αύξανε τον καρδιαγγειακό κίνδυνο αντίστοιχα κατά 15%, 10% και 11%.

Τέλος, οι περισσότεροι άνθρωποι έτρωγαν από ένα έως πέντε αυγά την ημέρα και αυτοί με την μεγαλύτερη πρόσληψη είχαν υψηλότερο δείκτη μάζας σώματος, ήταν λιγότερο πιθανό να λαμβάνουν στατίνες για τη μείωση της χοληστερόλης και έτρωγαν περισσότερο κόκκινο κρέας. Σε κάθε περίπτωση, δεν παρατηρήθηκε κάποια σχέση ανάμεσα στην κατανάλωση αυγών και τον καρδιαγγειακό κίνδυνο μετά την προσαρμογή της μελέτης σε παράγοντες όπως η ηλικία, ο τρόπος ζωής και η διατροφή.

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Φάρμακα
3

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Kαρδιά
4

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Περισσότερα

12.08.2026

Ο επικεφαλής των υπηρεσιών Υγείας των ΗΠΑ (CDC) παραδέχθηκε ενόρκως ότι απέκρυπταν τις παρενέργειες των εμβολίων!

Ξεσκεπάζεται η συνωμοσία που στοίχισε την ζωή σε εκατομμύρια ανθρώπους

12.08.2026

Ασβαγκάντα: Η φυσική δύναμη που ανεβάζει τη διάθεση, μειώνει το άγχος και επαναφέρει την εσωτερική ισορροπία

Eκτόξευσε ενέργεια, αντοχή και απόδοση με την πιο δυνατή Ashwagandha!

Είσαι 30άρης; – Οι 4 συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσεις τώρα για να είσαι πιο υγιής στα 45
11.08.2026

Είσαι 30άρης; – Οι 4 συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσεις τώρα για να είσαι πιο υγιής στα 45

Η σειρά γέννησης μπορεί να επηρεάζει την υγεία: Τι έδειξε έρευνα σε 10 εκατ. ανθρώπους
11.08.2026

Η σειρά γέννησης μπορεί να επηρεάζει την υγεία: Τι έδειξε έρευνα σε 10 εκατ. ανθρώπους

Πέντε τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της «κακής» χοληστερίνης
11.08.2026

Πέντε τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της «κακής» χοληστερίνης

Υπνική άπνοια: Τι αποκαλύπτουν οι τελευταίες μελέτες για το ροχαλητό
11.08.2026

Υπνική άπνοια: Τι αποκαλύπτουν οι τελευταίες μελέτες για το ροχαλητό

Άννα Κορακάκη: Η συγκινητική ανάρτηση από την Ελληνίδα Ολυμπιονίκη – Αποκάλυψε το σπουδαιότερο «μετάλλιό» της
09.08.2026

Άννα Κορακάκη: Η συγκινητική ανάρτηση από την Ελληνίδα Ολυμπιονίκη – Αποκάλυψε το σπουδαιότερο «μετάλλιό» της

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση
08.08.2026

Γιατί το μέλι δεν χαλάει σχεδόν ποτέ; – Η επιστήμη δίνει την απάντηση

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»
08.08.2026

Βρίσκεσαι σε δίαιτα; – 11+1 καθημερινά λάθη που μπορεί να κρατούν τη ζυγαριά «κολλημένη»

Ο Στέφανος Τσιτσιπάς σε εξόρμηση με την σύντροφό του στις ελβετικές Άλπεις – Δείτε τα τρυφερά στιγμιότυπα
08.08.2026

Ο Στέφανος Τσιτσιπάς σε εξόρμηση με την σύντροφό του στις ελβετικές Άλπεις – Δείτε τα τρυφερά στιγμιότυπα