Kαρδιά

Πόσα αυγά κάνουν κακό στο καρδιαγγειακό;

Πόσα αυγά κάνουν κακό στο καρδιαγγειακό;

Στο συμπέρασμα ότι η τακτική κατανάλωση αυγών αυξάνει τον κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου μέσω αύξησης της χοληστερόλης κατέληξε ερευνητική ομάδα του Πανεπιστημίου Northwestern του Σικάγο.

Τα ευρήματα της έρευνας που είχε για επικεφαλής την αναπληρώτρια καθηγήτρια προληπτικής ιατρικής Norrina Allen, δημοσιεύθηκαν στο JAMA.

Οι ερευνητές ανέλυσαν δεδομένα έξι μελετών περίπου 30.000 ανθρώπων σε βάθος 30ετίας και παρατήρησαν πως όσοι άνθρωποι:

-που τρώνε τρία έως τέσσερα αυγά την εβδομάδα, έχουν 6% μεγαλύτερο κίνδυνο εμφάνισης καρδιοπάθειας και,

8% μεγαλύτερη πιθανότητα να πεθάνουν πρόωρα, σε σχέση με όσους δεν τρώνε καθόλου αυγά.

Η χοληστερόλη που περιέχεται στα αυγά εκτιμάται πως είναι ο υπαίτιος καθώς 300mg διατροφικής χοληστερόλης ημερησίως, αυξάνει τον κίνδυνο εκδήλωσης καρδιαγγειακής νόσου κατά 17% και πρόωρου θανάτου κατά 18%.

Οι ερευνητές εξήγησαν πως δεν πρέπει τα αυγά να αποκλειστούν από τη διατροφή, αλλά να προτιμάται το ασπράδι από τον κρόκο, καθώς στον δεύτερο βρίσκεται η μεγαλύτερη ποσότητα χοληστερόλης.

Στον κρόκο ενός μεγάλου αυγού περιέχονται 186mg διατροφικής χοληστερόλης ενώ άλλα ζωικά προϊόντα με υψηλή χοληστερόλη είναι το κόκκινο και το επεξεργασμένο κρέας αλλά και τα πλήρη σε λιπαρά, γαλακτοκομικά προϊόντα.

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Kαρδιά
3

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Φάρμακα
4

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Περισσότερα

10.06.2026

Η Ρωσία ανέπτυξε νέο εμβόλιο κατά του καρκίνου και το δίνει δωρεάν σε όλο τον κόσμο!

Βασίζεται στην εκπαίδευση του ανοσοποιητικού συστήματος ώστε να αναγνωρίζει και να στοχεύει καρκινικά κύτταρα

10.06.2026

Ιαπωνία: «Υπερενισχυμένη» μορφή βιταμίνης Κ επιταχύνει τη μετατροπή βλαστοκυττάρων σε νευρώνες

Ανοίγει νέους δρόμους στην έρευνα για την αποκατάσταση του εγκεφάλου

Ιρανοί επιστήμονες αναπτύσσουν θεραπεία για τον καρκίνο που ενεργοποιείται από το φως
09.06.2026

Ιρανοί επιστήμονες αναπτύσσουν θεραπεία για τον καρκίνο που ενεργοποιείται από το φως

Τα σημάδια και οι επιπλοκές από την έλλειψη σιδήρου – Πότε χρειάζεστε συμπληρώματα
09.06.2026

Τα σημάδια και οι επιπλοκές από την έλλειψη σιδήρου – Πότε χρειάζεστε συμπληρώματα

Έρευνα-σοκ από Ν.Κορέα: «Τα εμβόλια mRNA κατά του κορωνοϊού “εκτόξευσαν” τις εμφανίσεις καρκίνων»!
09.06.2026

Έρευνα-σοκ από Ν.Κορέα: «Τα εμβόλια mRNA κατά του κορωνοϊού “εκτόξευσαν” τις εμφανίσεις καρκίνων»!

Οι κίνδυνοι για την υγεία σας από τη μη συντήρηση του κλιματιστικού
09.06.2026

Οι κίνδυνοι για την υγεία σας από τη μη συντήρηση του κλιματιστικού

Επιστήμονες στη Δανία δημιουργούν εξέταση αίματος για την ανίχνευση πολλών μορφών καρκίνου
09.06.2026

Επιστήμονες στη Δανία δημιουργούν εξέταση αίματος για την ανίχνευση πολλών μορφών καρκίνου

Το παράπονο της Νέλλης Γκίνη: «Αγάπησα και αγαπήθηκα πολύ αλλά δεν βρήκα το άλλο μου μισό» (βίντεο)
08.06.2026

Το παράπονο της Νέλλης Γκίνη: «Αγάπησα και αγαπήθηκα πολύ αλλά δεν βρήκα το άλλο μου μισό» (βίντεο)

Τι δείχνει η κατάρρευση του Κ.Έρικσεν για ΚΑΡΠΑ και απινιδωτές: Τι πρέπει να κάνετε σε τέτοια περιστατικά
08.06.2026

Τι δείχνει η κατάρρευση του Κ.Έρικσεν για ΚΑΡΠΑ και απινιδωτές: Τι πρέπει να κάνετε σε τέτοια περιστατικά

Εξέταση αίματος θα εντοπίζει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του πνεύμονα έως και 5 χρόνια πριν τη διάγνωση
08.06.2026

Εξέταση αίματος θα εντοπίζει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του πνεύμονα έως και 5 χρόνια πριν τη διάγνωση