Kαρδιά

Η σοκολάτα…γλυκαίνει και την καρδιά

Η σοκολάτα…γλυκαίνει και την καρδιά

Η σοκολάτα -με μέτρο και κυρίως η μαύρη- φαίνεται να έχει ευεργετικά αποτελέσματα στην υγεία, ιδίως για την καρδιά, σύμφωνα με μια νέα βρετανική επιστημονική μελέτη, που έρχεται να προστεθεί σε προηγούμενες έρευνες που είχαν καταλήξει σε παρεμφερές συμπέρασμα.
Οι ερευνητές, με επικεφαλής τη Λι Χούπερ της Ιατρικής Σχολής του Νόργουιτς, που δημοσίευσαν τη σχετική μελέτη στο αμερικανικό περιοδικό κλινικής διαιτητικής “American Journal of Clinical Nutrition”, σύμφωνα με το πρακτορείο Ρόιτερ, αξιολόγησαν συγκριτικά (μετα-ανάλυση) τα αποτελέσματα 42 μικρών κλινικών δοκιμών που αφορούσαν συνολικά περίπου 1.300 άτομα. Οι επιστήμονες συμπέραναν ότι όσοι τρώνε σοκολάτα ή κακάο για ένα διάστημα εβδομάδων ή μηνών, εμφανίζουν μικρή μείωση στην αρτηριακή πίεσή τους και βελτιωμένη κυκλοφορία του αίματος μέσω των αιμοφόρων αγγείων, παράγοντες και οι δύο δρουν προστατευτικά για την καρδιά.

Ακόμα, οι άνθρωποι που τρώνε σοκολάτα, εμφανίζουν μια μικρή πτώση στο επίπεδο της ινσουλίνης, της ορμόνης που ρυθμίζει το σάκχαρο στο αίμα και που, όταν αυξάνεται, αυξάνει και ο κίνδυνος για εμφάνιση διαβήτη τύπου 2.

Οι ερευνητές επεσήμαναν ότι η σοκολάτα φαίνεται να έχει ορισμένα οφέλη για την υγεία, όμως, όπως είπε η Χούπερ, χρειάζονται νέες έρευνες μεγαλύτερες σε εύρος δείγματος και σε χρονική διάρκεια για να διαπιστωθεί αν όντως υπάρχει ωφέλεια σε βάθος χρόνου που «μεταφράζεται» τελικά σε μείωση του κινδύνου για έμφραγμα ή εγκεφαλικό.

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Kαρδιά
3

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Φάρμακα
4

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Περισσότερα

08.06.2026

Το παράπονο της Νέλλης Γκίνη: «Αγάπησα και αγαπήθηκα πολύ αλλά δεν βρήκα το άλλο μου μισό» (βίντεο)

«Απ’ ότι φαίνεται δεν ήμουν κορίτσι για γάμο»

08.06.2026

Τι δείχνει η κατάρρευση του Κ.Έρικσεν για ΚΑΡΠΑ και απινιδωτές: Τι πρέπει να κάνετε σε τέτοια περιστατικά

Πώς λειτουργεί ένας απινιδωτής κατά τη διάρκεια ενός καρδιακού επεισοδίου

Εξέταση αίματος θα εντοπίζει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του πνεύμονα έως και 5 χρόνια πριν τη διάγνωση
08.06.2026

Εξέταση αίματος θα εντοπίζει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του πνεύμονα έως και 5 χρόνια πριν τη διάγνωση

Η Ρωσία ανέπτυξε νέο φάρμακο για τη διάγνωση και τη θεραπεία όγκων του εγκεφάλου
08.06.2026

Η Ρωσία ανέπτυξε νέο φάρμακο για τη διάγνωση και τη θεραπεία όγκων του εγκεφάλου

Mωρό σε πτήση κοιτά με «κατανυκτικό» ύφος άνδρα που του κάνει γκριμάτσες – Δείτε το βίντεο
07.06.2026

Mωρό σε πτήση κοιτά με «κατανυκτικό» ύφος άνδρα που του κάνει γκριμάτσες – Δείτε το βίντεο

Μην τα αγνοήσετε: Αυτά είναι τα έξι συμπτώματα του καρκίνου της μήτρας
07.06.2026

Μην τα αγνοήσετε: Αυτά είναι τα έξι συμπτώματα του καρκίνου της μήτρας

Νέα μελέτη: Η σεμαγλουτίδη βελτιώνει την ποιότητα ζωής σε ασθενείς με χρόνια νεφρική νόσο και διαβήτη τύπου 2
07.06.2026

Νέα μελέτη: Η σεμαγλουτίδη βελτιώνει την ποιότητα ζωής σε ασθενείς με χρόνια νεφρική νόσο και διαβήτη τύπου 2

Σπουδαίο ιατρικό επίτευγμα: Σχεδιάστηκε το πρώτο εμβόλιο με Αl – Σε ποια άτομα χορηγήθηκε
07.06.2026

Σπουδαίο ιατρικό επίτευγμα: Σχεδιάστηκε το πρώτο εμβόλιο με Αl – Σε ποια άτομα χορηγήθηκε

Επιστήμονες ανέπτυξαν αντι-ιική τσίχλα που μειώνει έως και 95% τους ιούς της γρίπης και του έρπητα
07.06.2026

Επιστήμονες ανέπτυξαν αντι-ιική τσίχλα που μειώνει έως και 95% τους ιούς της γρίπης και του έρπητα

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης
07.06.2026

Άνδρες δώστε προσοχή: Τα φρούτα που αυξάνουν φυσικά τα επίπεδα της τεστοστερόνης