Kαρδιά

Το αλάτι και οι κίνδυνοι που κρύβει για τη λειτουργία της καρδιάς

Το αλάτι και οι κίνδυνοι που κρύβει για τη λειτουργία της καρδιάς

Η υπερβολική πρόσληψη αλατιού μέσω των τροφών έχει αναδειχθεί τα τελευταία χρόνια από την επιστημονική κοινότητα σε βασικό ένοχο για τα προβλήματα των αγγείων, της καρδιάς και των νεφρών.

Σύμφωνα με νέα μελέτη όμως, η αποχή από το αλάτι δεν έχει πάντα οφέλη για την υγεία της καρδιάς.

Η έρευνα της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Βοστόνης βασίστηκε σε στοιχεία που αφορούσαν πάνω από 2.600 άνδρες και γυναίκες που συμμετείχαν στην διαρκή καρδιολογική μελέτη Framingham Heart Study και παρουσιάστηκε στο ετήσιο συνέδριο της Αμερικανικής Εταιρείας Διατροφής, στο Σικάγο.

Όπως ανέφερε η επίκουρη καθηγήτρια Λιν Μουρ, τα άτομα που έκαναν διατροφή με χαμηλή περιεκτικότητα σε νάτριο γενικά σε ορίζοντα 20ετίας ή 30ετίας, δεν αποκόμισαν κανένα όφελος και ειδικά σε ότι αφορά την αρτηριακή πίεση ή τον ατομικό κίνδυνο εκδήλωσης καρδιακής νόσου.

Απ’ την άλλη όμως, τα άτομα αυτά όντως ήταν σε καλύτερη κατάσταση όταν αύξησαν την πρόσληψη καλίου, ένα ιχνοστοιχείο που βοηθά πολλαπλώς την καρδιά.

«Η αυξημένη πρόσληψη καλίου σχετίστηκε άμεσα τόσο με την χαμηλότερη αρτηριακή πίεση, όσο και με μικρότερο κίνδυνο καρδιακής νόσου. Το ίδιο ίσχυε και για το μαγνήσιο», είπε η Δρ Μουρ.

Οι συμμετέχοντες είχαν αρχικά φυσιολογικά επίπεδα αρτηριακής πίεσης. Αλλά σε διάστημα 16 ετών όσοι κατανάλωναν λιγότερα από 2,5 mg νατρίου την ημέρα έτειναν να έχουν υψηλότερη αρτηριακή πίεση από εκείνους που έτρωγαν περισσότερο αλάτι.

Επίσης, οι επιστήμονες παρατήρησαν ότι τα άτομα με αυξημένη πρόσληψη καλίου, ασβεστίου και μαγνησίου είχαν χαμηλότερη αρτηριακή πίεση μακροπρόθεσμα. Για την εξαγωγή των συμπερασμάτων οι ερευνητές βασίστηκαν σε διατροφικά ημερολόγια και όχι δείγματα ούρων που θεωρούνται πιο αξιόπιστα.

Η Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία αμφισβητεί την αξιοπιστία της μελέτης και η εκπρόσωπος Τύπου της Σεριλ Αντερσον, επίκουρη καθηγήτρια Καρδιαγγειακής Επιδημιολογίας στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια στο Σαν Ντιέγκο υποστηρίζει ότι «όταν υπάρχουν καλά τεκμηριωμένες κλινικές μελέτες που δείχνουν άμεση και προοδευτική σχέση μεταξύ νατρίου και αρτηριακής πίεσης, θα αντιμετώπιζαν με σκεπτικισμό τα ευρήματα της νέας μελέτης».

Σύμφωνα με την Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία, ένα κουταλάκι του γλυκού (2,3 mg) αλατιού την ημέρα είναι το όριο για τον μέσο άνθρωπο, αν και συστήνει ως ιδανική ποσότητα τα 1,5 mg ημερησίως.

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Kαρδιά
3

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Φάρμακα
4

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Περισσότερα

10.06.2026

«Μην την καταναλώσετε»: Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί από την αγορά καπνιστή πέστροφα – Δείτε ποια αφορά (φώτο)

Εντοπίστηκε το παθογόνο Listeria monocytogenes

10.06.2026

Γυναίκα με προχωρημένη νόσο Αλτσχάιμερ παρουσίασε εντυπωσιακές αλλαγές μετά από ψιλοκυβίνη

Τις επόμενες ημέρες και εβδομάδες οι ερευνητές παρατήρησαν αξιοσημείωτες αλλά παροδικές βελτιώσεις

Ντομάτες: Τα 6 σημαντικά οφέλη για την υγεία – Γιατί θεωρούνται «σύμμαχος» της καρδιάς και του οργανισμού
10.06.2026

Ντομάτες: Τα 6 σημαντικά οφέλη για την υγεία – Γιατί θεωρούνται «σύμμαχος» της καρδιάς και του οργανισμού

Σάουνα και γονιμότητα: Πόσο επηρεάζονται τα σπερματοζωάρια από τη θερμότητα
10.06.2026

Σάουνα και γονιμότητα: Πόσο επηρεάζονται τα σπερματοζωάρια από τη θερμότητα

Η Ρωσία ανέπτυξε νέο εμβόλιο κατά του καρκίνου και το δίνει δωρεάν σε όλο τον κόσμο!
10.06.2026

Η Ρωσία ανέπτυξε νέο εμβόλιο κατά του καρκίνου και το δίνει δωρεάν σε όλο τον κόσμο!

Ιαπωνία: «Υπερενισχυμένη» μορφή βιταμίνης Κ επιταχύνει τη μετατροπή βλαστοκυττάρων σε νευρώνες
10.06.2026

Ιαπωνία: «Υπερενισχυμένη» μορφή βιταμίνης Κ επιταχύνει τη μετατροπή βλαστοκυττάρων σε νευρώνες

Ιρανοί επιστήμονες αναπτύσσουν θεραπεία για τον καρκίνο που ενεργοποιείται από το φως
09.06.2026

Ιρανοί επιστήμονες αναπτύσσουν θεραπεία για τον καρκίνο που ενεργοποιείται από το φως

Τα σημάδια και οι επιπλοκές από την έλλειψη σιδήρου – Πότε χρειάζεστε συμπληρώματα
09.06.2026

Τα σημάδια και οι επιπλοκές από την έλλειψη σιδήρου – Πότε χρειάζεστε συμπληρώματα

Έρευνα-σοκ από Ν.Κορέα: «Τα εμβόλια mRNA κατά του κορωνοϊού “εκτόξευσαν” τις εμφανίσεις καρκίνων»!
09.06.2026

Έρευνα-σοκ από Ν.Κορέα: «Τα εμβόλια mRNA κατά του κορωνοϊού “εκτόξευσαν” τις εμφανίσεις καρκίνων»!

Οι κίνδυνοι για την υγεία σας από τη μη συντήρηση του κλιματιστικού
09.06.2026

Οι κίνδυνοι για την υγεία σας από τη μη συντήρηση του κλιματιστικού