Ασθένειες

Εγκεφαλικό και έμφραγμα: Αυτή η τροφή μειώνει κατά 60% την πιθανότητα θανάτου

Εγκεφαλικό και έμφραγμα: Αυτή η τροφή μειώνει κατά 60% την πιθανότητα θανάτου

Υπάρχουν αρκετές τροφές οι οποίες βοηθούν τον οργανισμό του ανθρώπου και ειδικότερα τον ενισχύουν ώστε να αποφεύγει αρκετά πράγματα. Συγκεκριμένα υπάρχει μία τροφή η οποία μπορεί να είναι καυτερή αλλά τουλάχιστον μπορεί να βοηθήσει στο να αποφύγει κάποιος το έμφραγμα και το εγκεφαλικό.

Ειδικότερα επιστημονικές μελέτες αποδεικνύουν πως τα καυτερά φαγητά είναι προστατευτικά έναντι πολλών προβλημάτων υγείας. Τη μελέτη διεξήγαγαν επιστήμονες από το Νευρολογικό Ινστιτούτο Neuromed IRCCS και άλλα ιταλικά ερευνητικά κέντρα.

Τα ευρήματά της δημοσιεύονται στην ιατρική επιθεώρηση Journal of the American College of Cardiology. Οι ερευνητές παρακολούθησαν επί 8,2 χρόνια την πορεία της υγείας των εθελοντών (σ.σ. 22.811 ανδρών και γυναικών), οι οποίοι χωρίστηκαν ανάλογα με την κατανάλωση τσίλι, που έκαναν. Τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματα ήταν ιδιαίτερα σημαντικά και ενθαρρυντικά.

Τα οφέλη για τους ανθρώπους που καταναλώνουν καθημερινά τσίλι

    • Τα καυτερά φαγητά μπορεί να προσθέτουν χρόνια στη ζωή
    • Λιγότερες πιθανότητες να πεθάνουν από έμφραγμα
    • Λιγότερες πιθανότητες να πεθάνουν από εγκεφαλικό
    • Οι καταναλωτές τσίλι πάσχουν από υπέρταση
    • Μείωση κατά 44% του κινδύνου θανάτου από ισχαιμική καρδιοπάθεια
    • Μείωση κατά 61% του κινδύνου θανάτου από εγκεφαλικό επεισόδιο
    • Μείωση κατά 34% των θανάτων από καρδιαγγειακά αίτια
    • Μείωση κάθε αιτίας θανάτου κατά 23%
    • Οι καταναλωτές τσίλι έχουν 10% λιγότερες πιθανότητες να πεθάνουν από καρκίνο

* Προσοχή: Τα οφέλη του τσίλι παρατηρήθηκαν ανεξάρτητα από το αν οι εθελοντές ακολουθούσαν μια υγιεινή, μεσογειακή διατροφή ή μια πιο ανθυγιεινή, δυτικού τύπου διατροφή.

Dr Licia Iacoviello: «Ασκούν προστατευτική δράση στην υγεία, λόγω των αντιοξειδωτικών τους»

Η καθηγήτρια Γενετικής & Περιβαλλοντικής Επιδημιολογίας στο Καθολικό Πανεπιστήμιο του Campobasso, ανέφερε σε συνέντευξή της: «Τα καυτερά φαγητά αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα της διατροφικής κουλτούρας μας. Το τσίλι υπάρχει παντού, ακόμα και στα μπαλκόνια των ιταλικών σπιτιών. Στο πέρασμα των αιώνων έχουν αποδοθεί στις καυτερές πιπεριές πολλές ιδιότητες, βασισμένες κυρίως σε ανέκδοτες μαρτυρίες.

Είναι σημαντικό να αποκομίζουμε στοιχεία στη σύγχρονη εποχή, μέσα από καλά σχεδιασμένες κλινικές μελέτες όπως η παρούσα. Ξέρουμε ότι τα φυτά αυτής της οικογένειας ασκούν προστατευτική δράση στην υγεία. Αυτό αποδίδεται στα ισχυρά αντιοξειδωτικά που περιέχουν. Τα αντιοξειδωτικά αυτά ευνοούν, μεταξύ άλλων, την απόκτηση και διατήρηση υγιούς σωματικού βάρους, που παίζει σημαντικό ρόλο στην καρδιαγγειακή υγεία».

Ασθένειες

19.11.2025

Έχετε αναρωτηθεί; – Γιατί κάποιοι άνθρωποι ιδρώνουν υπερβολικά;

Δείτε τρόπους για να το αντιμετωπίσετε

15.11.2025

Και με δικαστική «βούλα» τα εμβόλια κατά Covid-19 ήταν θανατηφόρα! – Το Δημόσιο θα πληρώσει αποζημιώσεις!

Και με δικαστική «βούλα» τα εμβόλια κατά Covid-19 ήταν θανατηφόρα, βάσει σχετικής απόφασης δικαστηρίου του Πειραιά. Το ελληνικό Δημόσιο καλείται να δώσει αποζημίωση στους συγγενείς μιας 60χρονης που πέθανε μετά τον εμβολιασμό της με το σκεύασμα της AstraZeneca. Ειδικότερα, η 60χρονη εμβολιάστηκε στο Κέντρο Υγείας Πειραιά με το εμβόλιο Vaxzevria της εταιρείας AstraZeneca κατά του Covid-19 […]

Εξάνθημα πίσω από το αυτί: Αυτές είναι όλες οι πιθανές αιτίες
15.11.2025

Εξάνθημα πίσω από το αυτί: Αυτές είναι όλες οι πιθανές αιτίες

Έχετε αναρωτηθεί; – Γιατί έχουμε γραμμές στις παλάμες των χεριών;
10.11.2025

Έχετε αναρωτηθεί; – Γιατί έχουμε γραμμές στις παλάμες των χεριών;

Δημοφιλή

Υγεία
1

Αυτό είναι το θαυματουργό έλαιο που προστατεύει από το Αλτχάιμερ

Υγεία
2

Το τρόφιμο που θωρακίζει «αθόρυβα» τα οστά σε κάθε ηλικία… δεν είναι το γάλα!

Kαρδιά
3

Ποιοι είναι οι φυσιολογικοί καρδιακοί παλμοί και ποια τα επικίνδυνα όρια – Πότε πρέπει να ανησυχήσετε

Φάρμακα
4

Ανατροπή δεδομένων στα εμβόλια mRNA: Οι εμβολιασμένοι πεθαίνουν πλέον στις ΗΠΑ από COVID-19

Περισσότερα

14.06.2026

Ήπια θρομβοπενία: Τι είναι και ποια τα συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε

Τα αιμοπετάλια παίζουν βασικό ρόλο στην πήξη του αίματος

13.06.2026

Ινδία: Νεκρός 18χρονος από προνύμφες ταινίας που είχαν γεμίσει τον εγκέφαλό του

Η πάθηση δεν συνδέεται απαραίτητα με την κατανάλωση χοιρινού κρέατος

Vepdegestrant: Το νέο φάρμακο για τον καρκίνο του μαστού που «αναγκάζει» τα καρκινικά κύτταρα να αυτοκαταστραφούν
13.06.2026

Vepdegestrant: Το νέο φάρμακο για τον καρκίνο του μαστού που «αναγκάζει» τα καρκινικά κύτταρα να αυτοκαταστραφούν

Άνδρας στην Κίνα πήγε σε νοσκομείο έχοντας καταπιεί ένα ολόκληρο χταπόδι το οποίο είχε κολλήσει στον λαιμό του!
13.06.2026

Άνδρας στην Κίνα πήγε σε νοσκομείο έχοντας καταπιεί ένα ολόκληρο χταπόδι το οποίο είχε κολλήσει στον λαιμό του!

«Βόμβα» από Τούλσι Γκάμπαρντ: «Οι ΗΠΑ χρηματοδότησαν βιολογικά εργαστήρια στην Ουκρανία με Πανώλη και Κορωνοϊούς»!
13.06.2026

«Βόμβα» από Τούλσι Γκάμπαρντ: «Οι ΗΠΑ χρηματοδότησαν βιολογικά εργαστήρια στην Ουκρανία με Πανώλη και Κορωνοϊούς»!

Κόλλα οστών έφτιαξαν οι Κινέζοι! – Επιδιορθώνει τα κόκκαλα μέσα σε 3 λεπτά!
12.06.2026

Κόλλα οστών έφτιαξαν οι Κινέζοι! – Επιδιορθώνει τα κόκκαλα μέσα σε 3 λεπτά!

Οι ειδικοί προειδοποιούν: Μην φιλάτε το σκυλί σας στο στόμα – Ελλοχεύει σοβαρός κίνδυνος για την υγεία σας
11.06.2026

Οι ειδικοί προειδοποιούν: Μην φιλάτε το σκυλί σας στο στόμα – Ελλοχεύει σοβαρός κίνδυνος για την υγεία σας

Συμφορητική καρδιακή ανεπάρκεια: Τα πρώτα «ύπουλα» συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε
11.06.2026

Συμφορητική καρδιακή ανεπάρκεια: Τα πρώτα «ύπουλα» συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε

Κεράσια: Τα 5 σημαντικά οφέλη που έχουν για την υγεία – Πόσα μπορείτε να τρώτε καθημερινά
11.06.2026

Κεράσια: Τα 5 σημαντικά οφέλη που έχουν για την υγεία – Πόσα μπορείτε να τρώτε καθημερινά

Επιστήμονες του Στάνφορντ κατάφεραν να «αντιστρέψουν» τον διαβήτη τύπου 1 σε ποντίκια
11.06.2026

Επιστήμονες του Στάνφορντ κατάφεραν να «αντιστρέψουν» τον διαβήτη τύπου 1 σε ποντίκια