Καταγγελίες από πολλούς ασθενείς για προβλήματα στην κατ’ οίκον παράδοση φαρμάκων από τον ΕΟΠΥΥ, έχουν υποβληθεί τις τελευταίες ημέρες στην Ένωση Ασθενών Ελλάδας.
Τα παράπονα προέρχονται από ασθενείς διαφορετικών θεραπευτικών κατηγοριών και αφορούν κυρίως καθυστερήσεις στην παραλαβή της αγωγής τους ή δυσκολία στην επικοινωνία με τις αρμόδιες υπηρεσίες του Οργανισμού ή την τηλεφωνική γραμμή εξυπηρέτησης.
Η Ένωση Ασθενών Ελλάδας βρίσκεται σε επικοινωνία με τις αρμόδιες Διευθύνσεις του ΕΟΠΥΥ, για την αποκατάσταση των προβλημάτων. «Απαιτούνται άμεσες και αποτελεσματικές παρεμβάσεις, λόγω της εξαιρετικής σοβαρότητας του ζητήματος, ώστε να μηδενιστούν οι αστοχίες και να διασφαλιστεί η εύρυθμη και καθολική του εφαρμογή» επισημαίνει η Ένωση.
«Η αποστολή των ΦΥΚ στο σπίτι των ασθενών, όπως και κάθε άλλο σχετικό μέτρο, πρέπει να λειτουργεί με εχέγγυα διασφάλισης της ποιότητας και ασφάλειας, και συνεχή παρακολούθηση. Πιστεύουμε ότι, με συντονισμένες κινήσεις και θεσμική συνέπεια, η κατ’ οίκον διανομή των ΦΥΚ μπορεί να εξελιχθεί σε μια σταθερή και αξιόπιστη πρακτική του ΕΟΠΥΥ, συμβάλλοντας ουσιαστικά στην εξυπηρέτηση των πολιτών» προσθέτει.
Ήδη από τις πρώτες ημέρες της έναρξης της νέας υπηρεσίας του ΕΟΠΥΥ, παρατηρήθηκαν δυσλειτουργίες. Αρχικά, σημειώθηκαν κάποιες απόπειρες απάτης σε βάρος ασθενών, τις οποίες κατήγγειλε ο ίδιος ο Οργανισμός.
Στη συνέχεια, ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εργαζομένων ΕΟΠΥΥ, σε επιστολή του προς τη διοίκηση του Οργανισμού προ δεκαημέρου, αναφερόταν σε χιλιάδες συνταγές, οι οποίες παρέμεναν ανεκτέλεστες και σε δεκάδες ασθενείς που κατέθεσαν ηλεκτρονικό αίτημα κατ’ οίκον αποστολής του φαρμάκου τους, οι οποίοι έμειναν χωρίς φαρμακευτική αγωγή για μεγάλο διάστημα.
Μάλιστα, ζητούσαν επανασχεδιασμό της υπηρεσίας, «καθώς δεν αποδίδει λόγω ελλιπούς οργάνωσης, τεχνικών αστοχιών και προβληματικής συνεργασίας με ιδιώτες παρόχους διανομής», καθώς και γενναία στελέχωση των υφιστάμενων φαρμακείων του ΕΟΠΥΥ, οι οποίοι «φρόντισαν» να λήξουν οι συνταγές.
«Αρχές Ιουνίου 2025 εκκίνησαν όλες οι αναγκαίες προπαρασκευαστικές ενέργειες για την εύρυθμη λειτουργία του νέου Κεντρικού Φαρμακείου Β που πλέον θα αναλάμβανε τόσο την αποστολή φαρμάκων κατ’ οίκον όσο και των αποστολών φαρμάκων στα σημεία διανομής του ΕΟΠΥΥ (έως τότε ήταν αρμοδιότητα του Φαρμακείου Ρέντη και Ευόσμου).
Κατά το στάδιο αυτό, εμφανίστηκαν ως δια μαγείας περί τις 7.600 “ξεχασμένες”, ανέλεγκτες και ανεκτέλεστες συνταγές φαρμάκων ασθενών για αποστολή φαρμάκων σε σημεία διανομής του ΕΟΠΥΥ από τον Απρίλιο του 2025 και εντεύθεν, οι οποίες αποτελούσαν τις εκκρεμότητες του Φαρμακείου Ρέντη. Μάλιστα βάσει του χρόνου παραλαβής των συνταγών εκτιμάται ότι ήδη από 15/05/2025 ήτοι για περίπου ένα μήνα (15/5-12/6/2025) δεν εκτελέστηκε σχεδόν καμία από τις εν λόγω συνταγές!!. Οι συνάδελφοί σας στο Φαρμακείο Ρέντη δηλαδή είχαν “ξεχάσει” όχι μόνο να κάνουν τη δουλειά τους αλλά και να ενημερώσουν ότι είχαν αφήσει ασθενείς που λαμβάνουν τα φάρμακά τους σε Σημεία Διανομής του ΕΟΠΥΥ ανά την επικράτεια χωρίς φαρμακευτική αγωγή εδώ και πάνω από δύο (2) μήνες!!!» υποστηρίζει η κυρία Καρποδίνη, κατηγορώντας στην ουσία εργαζόμενους του Οργανισμού, ότι εσκεμμένα άφησαν ανεκτέλεστες τις συνταγές:
Μάλλον για αυτές τις χιλιάδες ανεκτέλεστες συνταγές για διανομή φαρμάκων σε σημεία διανομής του ΕΟΠΥΥ θα μιλάτε στην επιστολή σας, αυτές που πριν καν ξεκινήσει το έργο της αποστολής φαρμάκων, “φρόντισαν” συνάδελφοί σας να αφήσουν να λήξουν και να κληθούν να τις διαχειριστούν άλλοι. Άλλοι που βέβαια είναι και περισσότεροι και συνάδελφοί και μέλη του Συλλόγου σας και για τους οποίους τηρείτε σιγή ιχθύος, καμία μνεία καμία επιβράβευση» ανέφερε, μεταξύ άλλων, η διοικήτρια του ΕΟΠΥΥ.